Technologia wyświetlaczy MicroLED zbliża się do komercjalizacji, a wiodący producenci zwiększają produkcję
MicroLED jest znany z tego, że jest super jasny, ma żywe kolory i jest niezawodny, co czyni go liderem w technologii wyświetlaczy nowej generacji. Nawet przy pewnych wątpliwościach wzbudzonych przez Apple wstrzymującą prace nad microLED dla Apple Watch, wielu uważa, że wyjątkowa wydajność tej technologii sprawia, że jest ona zbyt dobra, aby ją zignorować w określonych zastosowaniach.
Jednym z obszarów, który może na tym skorzystać, są wyświetlacze samochodowe. Wysoka jasność świetnie sprawdza się w wyświetlaczach na desce rozdzielczej i tablicach przyrządów, a także obiecuje przyciągające wzrok, przezroczyste wyświetlacze head-up (HUD). Według Qiu Yubina, starszego wiceprezesa ds. badań w TrendForce, przepaść między samochodami luksusowymi a budżetowymi może pomóc producentom samochodów uzasadnić umieszczenie diod microLED w ich modelach z najwyższej półki, pomimo ich początkowych wysokich kosztów.
Technologia microLED oparta na krzemie przyciąga również uwagę w okularach AR, gdzie wymagana jest kompaktowość i jasność. TrendForce szacuje, że rynek chipów microLED może osiągnąć wartość 5,8 miliarda dolarów do 2028 roku, przy rocznej stopie wzrostu wynoszącej 84 procent w latach 2023-2028.
W ostatnim czasie odnotowano kilka znaczących osiągnięć. Tianma ma nadzieję zablokować swoje procesy produkcyjne do końca tego roku i rozpocząć dostawy na małą skalę pod koniec 2025 roku. W międzyczasie BOE połączyło siły z innymi firmami w celu zainwestowania 1 miliarda juanów (139 milionów dolarów) w utworzenie nowej linii produkcyjnej microLED w Zhuhai. Obiekt ten, który miał być pierwszym w historii 6-calowym zakładem microLED, który osiągnął masową produkcję, właśnie rozpoczął działalność w tym miesiącu.
Mimo to, microLED ma swoje przeszkody. Geng Yi, zastępca sekretarza generalnego China OLED Industry Alliance, zwraca uwagę, że nadal istnieją poważne wyzwania, takie jak trudności w produkcji na dużą skalę, wysokie koszty produkcji, rozdrobniony łańcuch dostaw i brak wspólnych standardów.
Źródło(a)
MyDrivers (w języku chińskim)