Notebookcheck Logo

Tesco wprowadza wsparcie w zakresie menopauzy do sprzedaży detalicznej dzięki edukacji zdrowotnej połączonej z QR

Zewnętrzne oznakowanie Tesco sfotografowane na tle czystego nieba (źródło zdjęcia: Simone Hutsch via Unsplash)
Zewnętrzne oznakowanie Tesco sfotografowane na tle czystego nieba (źródło zdjęcia: Simone Hutsch via Unsplash)
Tesco wprowadziło w 93 sklepach w Wielkiej Brytanii zatoki produktowe przyjazne menopauzie, oferując edukację zdrowotną połączoną z QR we współpracy z GenM. Posunięcie to odzwierciedla rosnące zapotrzebowanie na dostępne, zaawansowane technologicznie wsparcie w zakresie zdrowia kobiet. Może to zmienić sposób, w jaki detaliści głównego nurtu angażują się w femtech w przyszłości.
FemTech AI Wearable Education

Tesco wprowadziło przyjazne menopauzie stoiska z produktami w 93 swoich sklepach w Wielkiej Brytanii. Może to oznaczać szerszą zmianę w sposobie, w jaki najwięksi sprzedawcy detaliczni wspierają kobiety w znaczących zmianach życiowych. Inicjatywa, opracowana we współpracy z GenM, organizacją zajmującą się uświadamianiem kobiet w okresie menopauzy, wprowadza na niespotykaną dotąd skalę edukację połączoną z QR i wskazówki dotyczące produktów do fizycznych środowisk sprzedaży detalicznej.

Każda zatoka zawiera produkty z certyfikatem MTick mające na celu radzenie sobie z objawami takimi jak uderzenia gorąca, bóle stawów i zaburzenia snu. Wyróżnione marki to Always, Charles Worthington, Mitchum, Sanex i TENA. Klienci są proszeni o zeskanowanie kodów QR, które prowadzą bezpośrednio do cyfrowego centrum wsparcia GenM https://gen-m.com/signs/które ma oferować treści edukacyjne na temat do 48 rozpoznanych objawów menopauzy.

Zatoka menopauzy w sklepie Tesco obejmuje produkty dostosowane do objawów i edukację zdrowotną połączoną z QR we współpracy z GenM (źródło zdjęcia: Tesco plc)
Zatoka menopauzy w sklepie Tesco obejmuje produkty dostosowane do objawów i edukację zdrowotną połączoną z QR we współpracy z GenM (źródło zdjęcia: Tesco plc)

Tom Lye, dyrektor kategorii Tesco ds. zdrowia i dobrego samopoczucia, powiedział Retail Times że firma "z przyjemnością kontynuuje naszą współpracę z GenM, aby wspierać naszych klientów i współpracowników przechodzących menopauzę" Dodał, że oczekuje się, że stałe zatoki "zapewnią klientom pewność i edukację, a także pomogą wskazać produkty, które mogą być bezpieczniejsze podczas menopauzy lub mogą złagodzić związane z nią objawy"

Heather Jackson, współzałożycielka i dyrektor generalna GenM, również rozmawiała z Retail Times i opisała wdrożenie jako "prawdziwy kamień milowy" Powiedziała, że oznacza to postęp "nie tylko dla GenM, ale także dla 15,5 miliona kobiet w okresie menopauzy, które obecnie nie są rozumiane ani obsługiwane tak, jak na to zasługują"

Tesco potwierdziło uruchomienie programu w oficjalnym komunikacie prasowym https://www.tescoplc.com/tesco-launches-dedicated-section-in-stores-for-menopause-friendly-products i podkreśliło rolę zatok w pomaganiu klientom w lepszym zrozumieniu menopauzy i radzeniu sobie z jej objawami.

Abstrakcyjne przedstawienie słowa menopauza za pomocą kolorowych liter 3D (źródło obrazu: A.C. via Unsplash)
Abstrakcyjne przedstawienie słowa menopauza za pomocą kolorowych liter 3D (źródło obrazu: A.C. via Unsplash)

Przewiduje się, że globalny rynek femtech osiągnie około 60,89 miliarda dolarów do 2025 roku i może wzrosnąć do około 130,80 miliarda dolarów do 2034 roku, wynika z danych Precedence Research sugerują. Przewiduje się, że wzrost ten obejmie innowacje w zakresie urządzeń zdrowotnych do noszenia, mobilnych aplikacji do śledzenia objawów i hybrydowych modeli opieki, które podobno łączą narzędzia cyfrowe ze wsparciem klinicznym. Podejście Tesco może być postrzegane jako pomost między fizyczną i cyfrową podróżą klienta w ramach głównego nurtu handlu detalicznego.

Nasuwa się szersze pytanie: czy inni główni detaliści mogliby uznać menopauzę za podstawowy problem zdrowotny, zamiast nadal traktować ją jako coś niszowego i jak daleko technologia może zmienić tę rozmowę?

Uważa się, że współpraca Tesco z GenM jest pierwszą tego rodzaju na skalę krajową w Wielkiej Brytanii. Raport GenM Invisibility Report wykazał, że 87 procent kobiet w okresie menopauzy czuje się pomijanych przez marki i sprzedawców detalicznych. Włączenie edukacji opartej na QR i produktów ukierunkowanych na objawy ma na celu wypełnienie tej luki.

Na całym świecie podejścia do wsparcia w okresie menopauzy są różne. W Szwecji https://www.lunduniversity.lu.se/article/how-can-lund-university-become-more-menopause-friendly-workplaceuniwersytet w Lund wprowadził pilotażowo inicjatywę miejsca pracy przyjaznego menopauzie, która obejmuje zorganizowane wsparcie, takie jak sesje ćwiczeń i wykłady edukacyjne w godzinach pracy. W Japonii https://www.womenshealthnetwork.com/menopause-and-perimenopause/menopause-in-different-cultures/menopauza, znana jako konenki, jest powszechnie uważana nie za stan medyczny, ale za naturalną fazę życia. W Zimbabweinicjatywy edukacyjne prowadzone przez społeczność docierają do tysięcy kobiet za pośrednictwem lokalnych komunikatów.

W miarę jak narzędzia cyfrowe stają się coraz bardziej zakorzenione w sprzedaży detalicznej produktów zdrowotnych, a femtech nadal się rozwija, model Tesco może reprezentować szerszą zmianę. Technologia codziennego użytku i środowiska konsumenckie mogą w coraz większym stopniu współpracować w celu zaspokojenia potrzeb zdrowotnych w sposób dyskretny, dostępny i oparty na danych.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 04 > Tesco wprowadza wsparcie w zakresie menopauzy do sprzedaży detalicznej dzięki edukacji zdrowotnej połączonej z QR
Louise Burke, 2025-04-20 (Update: 2025-04-20)