Notebookcheck Logo

Tesla Cybertruck: 4 rzekomo rewolucyjne funkcje, które inne pojazdy elektryczne wykonały jako pierwsze i lepiej

Cybertruck Tesli to z pewnością imponujący pojazd, ale powtarzające się opóźnienia w produkcji odbierają siłę wielu jego osiągnięciom technologicznym. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Cybertruck Tesli to z pewnością imponujący pojazd, ale powtarzające się opóźnienia w produkcji odbierają siłę wielu jego osiągnięciom technologicznym. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Wydarzenie Tesla Cybertruck Delivery Event w końcu się odbyło, a dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, twierdzi, że jest to najbardziej rewolucyjny produkt firmy. Nie trzeba dodawać, że była to mieszanka frustracji i uniesienia dla posiadaczy zamówień w przedsprzedaży. Niestety, wszystko, od 350-milowego zasięgu Cybertrucka po jego schowek pod łóżkiem, zostało już zrobione przez konkurencję.
E-Mobility List Fail Opinion / Kommentar

1. Porsche Taycan pokonał już 0-60 w 2,6 (rzeczywistych) sekund

Tesla zrobiła wielkie show porównując osiągi Cybertrucka na ćwierć mili i 0-60 mil na godzinę do Porsche 911 - chociaż nie wspomniał o tym, którego wykończenia 911 użył, a okazuje się, że materiał filmowy, który pokazał, był na 1/8 mili drag strip. Bardziej uczciwe porównanie obejmowałoby Porsche Taycan.

Wygląda jednak na to, że Tesla udawała, że Taycan nie istnieje, ponieważ nie chciała zawstydzić Cybertrucka. Jak się okazuje, Porsche Taycan jest rakietą, wykonującą sprint od 0 do 60 mil na godzinę w deklarowane 2,4 sekundy, z niektórymi testy innych firm które wykazały nawet 2,4 sekundy bez konieczności odejmowania czasu na roll-out.

Z drugiej strony, Cybertruck twierdzi, że czas 0-60 mph wynosi 2,6 sekundy z odjęciem roll-out. Roll-out może dodać nawet 0,3 sekundy do czasu przyspieszenia, więc odjęcie go, jak lubi to robić Tesla, robi dużą różnicę.

Oczywiście, porównanie trzytonowego pickupa ze stali nierdzewnej do nisko zawieszonego, aerodynamicznie zoptymalizowanego samochodu sportowego może być niesprawiedliwe, ale Tesla sama zaprosiła do takiego porównania. Aby być uczciwym wobec Cybertrucka, Porsche Taycan Turbo S, które osiąga takie przyspieszenie, kosztuje 280 000 USD, podczas gdy Cybertruck osiąga cenę 99 990 USD.

Na domiar złego, Taycan posiadał również architekturę 800 V na cztery lata przed pojawieniem się Cybertrucka na rynku.

2. Rivian pokonał Teslę w dziedzinie przechowywania pod łóżkiem i w zamknięciu

Tesla Cybertruck oferuje 67 stóp sześciennych (1897 l) zamykanego schowka, którego częścią jest schowek pod łóżkiem. Tesla może chcieć, aby myśleli Państwo, że przeciera szlaki dla pickupów, ale zarówno Rivian R1T, jak i Ford F-150 Lightning pokonały Cybertruck.

W szczególności Rivian R1T ma przydatne schowki w nieoczekiwanych miejscach. Tunel przekładni Rivian o pojemności 11,7 cu ft (331 l) to zamykany schowek pod łóżkiem, który jest dostępny bez konieczności rozładowywania łóżka. R1T posiada również schowek pod łóżkiem z wystarczającą ilością miejsca na pełnowymiarowe koło zapasowe oraz bagażnik o pojemności 11,1 cu ft (314 l). W sumie Rivian twierdzi, że R1T ma 68 stóp sześciennych (1,926 l) miejsca do przechowywania, w tym szeroki wachlarz wewnętrznych schowków i zadaszone łóżko.

Nie jest jasne, w jaki sposób Tesla oblicza swoją pojemność dla Cybertrucka, ale biorąc pod uwagę tendencje Tesli i przemysłu motoryzacyjnego do zawyżania liczb w każdy możliwy sposób, nie byłoby zaskoczeniem, gdybyśmy dowiedzieli się, że liczba 67 cu ft (1,897 l) Tesli obejmuje również schowki wewnętrzne.

Tak czy inaczej, Rivian R1T ma przewagę nad Cybertruckiem, jeśli chodzi o przechowywanie, i dotarł tam pierwszy.

Proszę kupić uchwyt samochodowy Peak Design do bezprzewodowego ładowania telefonu komórkowego na Amazon.

3. Ford F-150 Lightning jest tańszy

Ceny Forda F-150 Lightning muszą boleć Elona Muska po jego złośliwych uwagach na temat zbyt drogiego elektrycznego pickupa Blue Oval o tym, że elektryczny pickup Blue Oval jest zbyt drogi. Podczas gdy cena Cybertrucka miała pierwotnie zaczynać się od 39 000 USD, na rynku pojawiły się trzy modele, z których najtańsza wersja RWD z jednym silnikiem kosztuje 60 990 USD. Ford F-150 Lightning zaczyna się od 49 995 USD - 10 995 USD taniej.

Nawet w najlepszym scenariuszu, w którym kupujący Cybertruck otrzymują zwrot podatku w wysokości 7 500 USD, nadal jest to różnica w cenie wynosząca 3 495 USD.

Co gorsza, Ford F-150 Lightning PRO ma mniej więcej taki sam zasięg - 240 mil (386 km) w porównaniu do 250 mil (402 km) Cybertrucka - i ma dwusilnikowy układ napędowy AWD, podczas gdy Cybertruck ma tylko napęd na tylne koła. Co więcej, F-150 Lightning PRO jest dostępny do zamówienia od razu, w przeciwieństwie do podstawowego Cybertrucka, na którego trzeba czekać dwa lata.

Teraz, gdy Ford będzie również korzystał z sieci Tesla Supercharger od 2024 roku, nie ma większego powodu, aby czekać na Cybertruck z napędem na tylne koła. To znaczy, chyba że z jakiegoś powodu absolutnie potrzebują Państwo dodatkowego pół metra przestrzeni na łóżku lub bagażnika, który podwaja się jako ławka.

Nawet z rozszerzonym zasięgiem baterii do 320 mil, Ford F-150 Lightning jest tańszym pełnowymiarowym elektrycznym pickupem. (Źródło zdjęcia: Ford)
Nawet z rozszerzonym zasięgiem baterii do 320 mil, Ford F-150 Lightning jest tańszym pełnowymiarowym elektrycznym pickupem. (Źródło zdjęcia: Ford)

4. Nawet Lucid ładował Tesle przed Cybertruckiem - podobnie jak Ford

Kolejną funkcją, która wywołała spore poruszenie, gdy Cybertruck został w pełni zaprezentowany, jest Powershare. Cybertruck jest pierwszą Teslą, która może to zrobić, dzięki czterem gniazdom 120 V do rozładowywania części mocy akumulatora do urządzeń zewnętrznych o mocy do 9,6 kW. Może nawet zasilać dom w sytuacji awaryjnej z mocą do 11,5 kW przy użyciu gniazda 240 V NEMA 14-50.

Problem w tym, że dla Tesli jest to dopiero pierwsze tego typu rozwiązanie. Ford F-150 Lightning ma Enhanced Pro Power Onboard, zdolny do dostarczenia 9,6 kW, odkąd został wypuszczony na rynek. W sumie F-150 Lightning ma do 11 gniazdek, w tym opcjonalne gniazdko 240 V.

Niedawno jednak znacznie mniej użytkowy Lucid Air otrzymał aktualizację oprogramowania która umożliwia elektrycznemu sedanowi współdzielenie tej samej mocy 9,6 kW za pośrednictwem ładowarki V2V.

Kup model Hot Wheels id Tesla Cybertruck DieCast w skali 1:64 na Amazon.

Lucid bezczelnie zaprezentował swoje możliwości ładowania V2V, ładując Teslę Model S. (Źródło zdjęcia: Lucid)
Lucid bezczelnie zaprezentował swoje możliwości ładowania V2V, ładując Teslę Model S. (Źródło zdjęcia: Lucid)
Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 12 > Tesla Cybertruck: 4 rzekomo rewolucyjne funkcje, które inne pojazdy elektryczne wykonały jako pierwsze i lepiej
Julian van der Merwe, 2023-12- 7 (Update: 2024-08-15)