Tesla Cybertruck będzie zasilana nowymi ogniwami 4680 Cyber o zwiększonej gęstości energii, zapewniającymi większy zasięg na jednym ładowaniu
Podczas kwartalnego wezwania do zapłaty, Tesla ujawniła, że wykorzysta zupełnie nowy i ulepszony typ baterii 4680 w Cybertruck. Składający się z tak zwanych "ogniw cybernetycznych" zestaw akumulatorów 4680 Cybertruck będzie miał wyższą gęstość energii niż to, co jest obecnie umieszczane w Modelu Y wyprodukowanym w tej samej fabrycepoinformował Tesla.
Nowe ogniwa Cyber będą produkowane w wielomilionowej rozbudowie sekcji akumulatorów Giga Texas gdzie Tesla zwiększyła produkcję 4680 o 80% w porównaniu z poprzednim kwartałem, produkując niedawno swoje 10-milionowe ogniwo. Zespół ds. baterii w Teksasie zdołał obniżyć "koszty złomu o 40% kwartał do kwartału, co zaowocowało 25% redukcją COGS [kosztów sprzedanych towarów] ogniw", powiedział szef Tesli ds. baterii.
Wzrost gęstości energii akumulatorów w Cybertruck o 4680 został osiągnięty dzięki żmudnej "optymalizacji procesu i konstrukcji mechanicznej", a nie dzięki jakimś genialnym przełomom chemicznym. Podczas zwiększania produkcji Cybertrucka jeszcze w tym roku i na początku 2024 r. Tesla spodziewa się "znaleźć się w wygodnym miejscu pod względem kosztu na ogniwo", gdy pojawią się większe korzyści skali.
Zapytany, kiedy bateria 4680 Cybertrucka osiągnie potencjał docelowy podczas prezentacji Tesli 2020 Battery Day, producent samochodów ujawnił, że już tam jest pod względem "systemu produkcyjnego 4680 i ulepszeń, które staraliśmy się osiągnąć w zakresie sprzętu, gęstości fabrycznej, kosztów kapitałowych i redukcji kosztów mediów".
Nie trzeba dodawać, że najtrudniejsza część do osiągnięcia celu Battery Day 2020, jakim jest 50% redukcja kosztów ogniw - metoda produkcji suchej katody https://www.notebookcheck.net/Tesla-able-to-slash-the-Model-Y-price-significantly-with-4680-battery-pack-cost-savings.647715.0.html - nie została jeszcze osiągnięta na masową skalę, więc Tesla bierze pod uwagę wszelkie oszczędności strukturalne, jakie może uzyskać.
Mimo to fakt, że Tesla opracowała nowe ogniwo 4680 dla Cybertrucka o 10% wyższej gęstości energii, oznacza, że może osiągnąć większy zasięg na jednym ładowaniu przy tej samej powierzchni. Alternatywnie, firma może osiągnąć pojemność akumulatora Cybertruck wynoszącą ponad 100 kWh z mniejszą liczbą ogniw cybernetycznych, dzięki czemu wydajność fabryczna będzie większa.
Jest to ważne, ponieważ jednym z głównych wąskich gardeł w masowej rampie montażowej Cybertrucka będzie produkcja akumulatorów 4680 i dlatego Tesla rozszerza swoje zdolności produkcyjne ogniw Giga Texas, Nevada i Fremont jednocześnie.