Tesla Cybertruck i Cyberbeast są wymienione jako kwalifikujące się do pełnej federalnej ulgi podatkowej wyprodukowanej w USA
Nowo wypuszczone dwusilnikowe modele Cybertruck i trójsilnikowe elektryczne pickupy Cyberbeast spełniają wszystkie rządowe wymagania dotyczące kwalifikowalności do ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne, jeśli chodzi o surowce, produkcję i montaż akumulatorów wyprodukowanych w USA, ponieważ zarówno ciężarówki, jak i ich akumulatory są produkowane w fabryce Tesli w Austin Gigafactory. Jednak tylko jeden z nich - średniej klasy dwusilnikowy Cybertruck - jest wyceniony tuż poniżej rządowego progu 80 000 USD dotacji na pojazdy elektryczne dla tej kategorii.
Odpis od ulgi podatkowej Cybertruck
Mimo to IRS wymienia teraz https://fueleconomy.gov/feg/tax2023.shtml#requirements zarówno dwusilnikowy Cybertruck, jak i Cyberbeast jako kwalifikujące się do pełnej kwoty ulgi podatkowej w wysokości 7 500 USD, mimo że trójsilnikowy kosztuje blisko 100 000 dolarów. Jest to jednak prawdopodobnie przeoczenie ze strony rządu, a Cybertruck jest jedynym pojazdem elektrycznym wymienionym zarówno w kategorii roku modelowego 2023, jak i 2024.
Tesla używa ulepszonej wersji akumulatora 4680 w swoim nowo wydanym elektrycznym pickupie Cybertruck, który składa się z tak zwanych "ogniw cybernetycznych", zgodnie z https://app.saytechnologies.com/tesla-2023-q2 rozmowy telefonicznej. Ogniwo Cyber zapewnia o 10% wyższą gęstość energii niż strukturalny akumulator 4680 które Tesla umieszcza w Modelu Y, osiągnięte dzięki żmudnej "optymalizacji procesu i konstrukcji mechanicznej", a nie dzięki jakiemuś genialnemu przełomowi chemicznemu.
Te nowe ogniwa 4680 dla Cybertrucka są teraz produkowane w wielomilionowym Giga Texas rozbudowie sekcji akumulatorów gdzie Tesla podwoiła swoją zdolność produkcyjną 4680 w porównaniu do poprzednich kwartałów. W tamtym czasie Tesla powiedziała, że zakłady produkujące baterie 4680 w Teksasie pozwoliły jej obniżyć "rachunek za złom o 40% kwartał do kwartału, co zaowocowało 25% redukcją COGS [koszt sprzedanych towarów]".
Tesla przygotowuje również ogromne rozszerzenia montażu baterii 4680 dla swojej Gigafactory w Nevadzie i Fremont, mając nadzieję na zwiększenie produkcji Cybertrucka do około 20 000 miesięcznie w ciągu 12-18 miesięcy. Tesla powiedział, że po uruchomieniu produkcji Cybertrucka, która potrwa do 2024 r., kiedy zacznie działać ekonomia skali, znajdzie się w "wygodnym miejscu pod względem kosztów w przeliczeniu na ogniwo".
Większa produkcja Cybertrucka może pozwolić na rozpoczęcie obniżania ceny detalicznej, podobnie jak w przypadku pozostałych modeli w 2023 roku, więc w pewnym momencie Cyberbeast może po prostu przekroczyć próg ulgi podatkowej w wysokości 80 000 USD.
Ten moment nie nadejdzie jednak szybko, podczas gdy Tesla właśnie ogłosił, że kwota ulgi podatkowej Modelu 3 zostanie zmniejszona o 50% w przyszłym roku, więc interesujące jest to, że obecnie rząd wymienia zarówno Cybertruck, jak i Cyberbeast jako kwalifikujące się do pełnej federalnej dotacji w wysokości 7,500 USD.
Proszę kupić 48A Tesla Wall Connector z 24-calowym kablem na Amazon