Notebookcheck Logo

CrossCheck | Tesla Cybertruck vs Ford F-150 Lightning - apokaliptyczny pickup Tesli musi stawić czoła ostrej konkurencji ze strony wołu roboczego Forda w wersji EV

Przepaść między idealnym Cybertruckiem a F-150 Lightning nie jest tak duża, jak można by przypuszczać. (Źródło obrazu: Ford)
Przepaść między idealnym Cybertruckiem a F-150 Lightning nie jest tak duża, jak można by przypuszczać. (Źródło obrazu: Ford)
Kiedy Tesla ogłosiła CyberTruck te wszystkie lata temu, zapoczątkowała rewolucję elektrycznych pickupów. Niestety, amerykański producent samochodów elektrycznych stracił przewagę nad konkurentami, przesuwając datę rozpoczęcia produkcji o prawie pięć lat. Planowana na 2023 rok premiera oznacza, że Tesla będzie musiała konkurować z Fordem F150 - obecnie najpopularniejszym elektrycznym pickupem.
List E-Mobility

CrossCheck - gdy ścierają się rywale

1. Łóżko Cybertrucka jest o stopę dłuższe niż F-150

Oczywiście, Cybertruck nie został jeszcze wprowadzony na rynek i do tego czasu nie znamy jego specyfikacji, ale według informacji podanych przez Car and Driver, Cybertruck będzie miał łóżko o długości 6,5 stopy (~1,98 m). F-150 Lightning, z drugiej strony, ma tylko 5,5 stopy (~1,67 m) długości łóżka. To dość istotna różnica, zwłaszcza że Cybertruck jest standardowo wyposażony w zamykaną pokrywę łóżka. Gdyby Ford oferował F-150 Lightning w wersji z pojedynczą kabiną, sprawa wyglądałaby inaczej, ale w obecnej sytuacji Cybertruck ma większą ładowność niż elektryczna ciężarówka robocza Forda.

Łóżko Cybertrucka jest większe niż się wydaje. (Źródło obrazu: Tesla)
Łóżko Cybertrucka jest większe niż się wydaje. (Źródło obrazu: Tesla)

2. Wnętrze Forda F-150 Lightning sprzyja funkcjonalności, podczas gdy Cybertruck sprzyja formie

W typowy dla Tesli sposób wnętrze Cybertrucka ma tyle przycisków i pokręteł, co współczesny smartfon. Projekt wnętrza Cybertrucka to swego rodzaju oda do futurystycznego minimalizmu, a nie praktyczna przestrzeń stworzona dla ludzi. Choć Ford wydaje się, że przyjął naszą pozbawioną przycisków przyszłość, nie jest to jeszcze wydarzenie na miarę wyginięcia. Na kierownicy znajduje się mnóstwo przycisków multimediów i tempomatu, a centralny ekran dotykowy otoczony jest kilkoma skrótami i pokrętłami do rzeczy, które mogą być potrzebne komuś, kto zajmuje się ciężarówkami.

Ford F-150 Lightning z pewnością ma więcej sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa uważnej jazdy - dzięki większej liczbie przycisków można osiągnąć więcej w krótszym czasie bez patrzenia w dół - i jest więcej niż prawdopodobne, że jest łatwiejszy w użyciu dla kogoś noszącego grube rękawice. Jeśli jesteś fanem tradycyjnych schematów sterowania pojazdem, F-150 Lightning będzie lepszym wyborem, ale nadal nie jest to też sytuacja idealna.

Dwa różne podejścia do projektowania kabiny, mimo elektrycznych podstaw. (Źródło obrazu: Tesla/Ford)
Dwa różne podejścia do projektowania kabiny, mimo elektrycznych podstaw. (Źródło obrazu: Tesla/Ford)

3. Ford F-150 Lightning jest tylko nieznacznie wolniejszy od Cybertrucka

Jednym z głównych atutów Cybertrucka są jego zbliżone do supersamochodu osiągi w linii prostej. Jest to w dużej mierze zasługa wysokowydajnej baterii i trójsilnikowego układu napędowego. Tesla nie podała mocy ani momentu obrotowego Cybertrucka, ale twierdzi, że ciężarówka osiąga prędkość 60 mph w 2,9 sekundy. F-150 Lightning jest o wiele bardziej oswojony, z czasem 0-60 bliższym czterem sekundom, według Car and Driver - czyli coś, czego ciężarówka nie powinna robić.

Co ważniejsze, zarówno Cybertruck, jak i F-150 Lightning są w stanie holować duże ładunki i wypełniać swoje łóżka ciężkim towarem. Co ważne, trójsilnikowy Cybertruck może holować do 14 000 funtów, a F-150 Platinum do 8 500 funtów.

Holowanie jest gdzie Cybertruck zdobywa wyraźne zwycięstwo w stosunku do F-150 Lightning, ale implikacje dotyczące zasięgu są dopiero przed nami. (Źródło obrazu: Tesla)
Holowanie jest gdzie Cybertruck zdobywa wyraźne zwycięstwo w stosunku do F-150 Lightning, ale implikacje dotyczące zasięgu są dopiero przed nami. (Źródło obrazu: Tesla)

4. Trymery i warianty są ważne

Cybertruck ma być oferowany w czterech wariantach. Najniższy będzie wariant z pojedynczym silnikiem z napędem na tylne koła, który według Tesli ma przejechać "250+" mil na pełnym ładowaniu. Spodziewaj się, że będzie to jedyny Cybertruck, który jest nawet blisko do oryginalnej ceny 39.900 dolarów, z tri-i czterosilnikowych, 500-milowych wariantów zasięgu prawdopodobnie przychodzących w dobrze ponad oryginalnej cenie 70.000 dolarów tag. Z drugiej strony, Ford oferuje F-150 Lightning w wielu wersjach wyposażenia, z których każda posiada napęd 4x4 z dwoma silnikami. F-150 Lightning z najdłuższymi nogami to Platinum z 300 milami na akumulatorze Extended-Range

Najtańszy F-150 Lightning kosztuje 59 974 USD, co jest kwotą zbliżoną do tej, na której Cybertruck ma osiągnąć swój szczyt. Tymczasem najdroższy F-150 Lightning - Platinum - zaczyna się od 98 074 USD. Dopiero okaże się, czy Tesla będzie w stanie utrzymać niemal komicznie niską cenę, ale jeśli jej się to uda, Cybertruck będzie stanowił duże zakłócenie w segmencie elektrycznych pickupów.

Lightning Wygląd może sprawić, że pojazd będzie wyglądał jak przeciętna ciężarówka, a Tesla nie wstydzi się tego, że Cybertruck jest zupełnie inny. Zdolność przekonania potencjalnych nabywców do podpisania się pod tą szczególną wizją przyszłości może być kluczem do prześcignięcia F-150 Lightning.

Kup ładowarkę ChargePoint Home Flex EV Charger na Amazon

Źródło(-a)

Ford, Tesla, "Elektrek, Car and Driver (1, 2), Carwow

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 04 > Tesla Cybertruck vs Ford F-150 Lightning - apokaliptyczny pickup Tesli musi stawić czoła ostrej konkurencji ze strony wołu roboczego Forda w wersji EV
Julian van der Merwe, 2023-04-29 (Update: 2023-04-29)