Tesla Cybertruck wygina górny wahacz podczas testów, budząc obawy o trwałość zawieszenia
Cybertruck pokazał część swojej wytrzymałości w zeszłym tygodniu, kiedy Tesla "opróżniła cały magazynek pistoletu Tommy w drzwi kierowcy", co spowodowało wiele uszkodzeń, ale nie doszło do penetracji kabiny. To powiedziawszy, ostatnie zbliżenia udostępnione na kanale TFLnow YouTube pokazują niektóre elementy zawieszenia Cybertrucka, ujawniając dość słabo wyglądający górny wahacz, który wydaje się być już wygięty po testach terenowych.
Na pierwszy rzut oka wahacz nie wygląda szczególnie nie na miejscu, ale po obejrzeniu zdjęcia tego samego sprzętu w poprzednio widzianym Cybertrucku, jasne jest, że wahacz jest wygięty do góry, tak jakby doznał silnego uderzenia lub był poddawany dużym obciążeniom podczas wyginania pojazdu.
Nie jest jasne, co spowodowało uszkodzenie Cybertrucka, ale biorąc pod uwagę, jak wiele testów terenowych przeprowadza Tesla - a także lokalizację terenową, w której wydaje się, że zdjęcia zostały zrobione - wydaje się, że mogło to być wynikiem silnego uderzenia podczas testów terenowych.
Każde poważne uszkodzenie górnego wahacza Cybertrucka stanowiłoby poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa, w tym nieprzewidywalny układ kierowniczy, źle ustawione koła, a nawet zmniejszoną skuteczność hamowania.
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, był bardzo aktywny na platformie mediów społecznościowych X (fka Twitter), chwaląc się sprawnością terenową Cybertrucka cybertrucka. Jeśli jednak konstrukcja górnego wahacza z tłoczonej stali obecna w tym kandydacie do premiery jest ostatecznym projektem, właściciele Cybertruck mogą chcieć dwa razy pomyśleć o tym, dokąd zabierają swoje elektryczne pickupy.
Wiele popularnych pickupów, które często jeżdżą w terenie, takich jak Toyota Tundra, jest wyposażonych w znacznie mocniejsze elementy zawieszenia, a ich wahacze są zazwyczaj wykonane z odlewanego lub kutego aluminium lub odlewanej lub spawanej stali rurowej. Górny wahacz zwykle nie jest poddawany tak dużej sile jak dolny, ale nadal wydaje się mało prawdopodobne, aby Tesla wyposażyła Cybertruck, który ma ważyć znacznie ponad 3000 kg (~6600 funtów), w tak cienki sprzęt.
Podczas gdy tłoczona stal tworzy doskonale akceptowalne wahacze dla lekkich pojazdów osobowych, znaczna waga Tesli Cybertruck i jej przeznaczenie jako pojazdu towarowego i terenowego sprawiają, że tłoczona stal jest wątpliwym wyborem dla górnych wahaczy. Jest jednak całkowicie możliwe, że elementy zawieszenia w tym konkretnym Cybertrucku nie były ostatecznymi projektami, a Tesla może w końcu wymienić wahacze na coś bardziej znaczącego.
Proszę kupić odlewany metalowy samochodzik Cybertruck 1/24 na Amazon