Tesla Cybertruck zniszczony podczas wyścigów terenowych KOH
Tesla Cybertruck's możliwości terenowe okazują się obecnie kontrowersyjne w mediach społecznościowych. Kilka dni temu wyścig terenowy King of the Hammers (KOH) na pustyni Mojave w Johnson Valley w Kalifornii był świadectwem możliwości terenowych elektrycznego pickupa.
W wyścigu występują elementy wyścigów terenowych, ale kierowcy muszą również radzić sobie ze stromymi podjazdami i brutalnym czołganiem się po skałach. Tesla Cybertruck nie wzięła udziału w zawodach. Zamiast tego wielu różnych właścicieli przywiozło swoje e-pickupy na pokazy, takie jak robienie pączków na piasku. Firma Optima Batteries dostarczyła sprzęt do ładowania na to wydarzenie.
Było również wielu właścicieli Rivian, Tesla Model Y, Hummera H1, różnych jeepów, a także kamperów, których możliwości terenowe zostały zaprezentowane. Wiele Cybertrucków musiało stawić czoła niesprzyjającym warunkom podczas imprezy, a plotki głosiły, że niektóre pojazdy miały uszkodzone części. Inne ciężarówki Tesli pozostały jednak bez szwanku. Warto zauważyć, że ucierpiały również pojazdy innych marek, takie jak Ford Raptor.
Mówi się jednak, że jeden Cybertruck doznał poważnych uszkodzeń, a dyszel tylnego koła pękł na pół podczas wykonywania pączka, zgodnie z plotkami w mediach społecznościowych. Koło znalazło się w całkowicie przechylonej pozycji. Wideo https://www.reddit.com/r/cybertruck/comments/1aid20w/how_the_rear_wheel_broke/?share_id=Ts0wYiIoVNGc8Uv0gJ64g&utm_content=1&utm_medium=ios_app&utm_name=ioscss&utm_source=share&utm_term=1 zrobiony przez Optima Batteries został udostępniony na Reddit. Jednak tylne koło chwieje się tylko przez około sekundę pod koniec filmu. Wiele osób zastanawiało się, czy może to być po prostu problem z oprogramowaniem, który można naprawić za pomocą aktualizacji blokady mechanizmu różnicowego.
Niektórzy na Reddit sugerowali, że odpadła nakrętka, powodując pęknięcie drążka kierowniczego. Krytycy tej teorii sugerowali, że samochód został wcześniej rozebrany do pomiarów i skanów 3D, a nakrętka nie została odpowiednio dokręcona po ponownym złożeniu.
Inna teoria głosiła, że był to jakiś rodzaj pojazdu testowego i że firma stojąca za nim poddała go próbie, celowo łamiąc coś, aby przetestować jego próg bólu. Najwyraźniej ciężarówka była częścią firmy produkującej blokady mechanizmów różnicowych na rynek wtórny.
Uważa się, że poddali oni jeden ze swoich produktów testowi obciążeniowemu, tylko po to, aby odkryć, że nie udało im się dokręcić wszystkich śrub do zalecanego momentu obrotowego. Przynajmniej takie są obecnie plotki. Firmą, która spowodowała uszkodzenie ciężarówki jest Unplugged Performance. W końcu wypowiedzieli się na ten temat:
Just a stock bolt broke. We were beating the hell out of the truck multiple days. Things can break when you do madness like this. Par for the course at KOH. No biggie. Internet is gonna do internet things. We’ll keep racing and off-roading and having a blast. ❤️
— UNPLUGGED PERFORMANCE (@UnpluggedTesla) February 3, 2024
W poniższym filmie YouTuber DennisCW opowiada o swoich doświadczeniach z czerwonym Cybertruckiem podczas tegorocznego KOH, a także daje nam kilka ekscytujących spostrzeżeń na temat całego wydarzenia. YouTuber donosi, że uważa pojazd za bardzo sprawny w terenie i jest zachwycony tym, jak Cybertruck radzi sobie w piasku i piaszczystych górach.
Opinie na temat tej futurystycznej ciężarówki są podzielone. Prawdopodobnie będziemy musieli poczekać na więcej raportów z testów, zanim będziemy mogli realistycznie ocenić jego możliwości terenowe.