Tesla Cybertruck zrecenzowany przez profesjonalnych drwali, zostaje ostro skrytykowany za słaby zasięg pomimo imponujących osiągów
Tucker Carlson, którego prawdopodobnie nie trzeba przedstawiać, niedawno wziął Tesla Cybertruck przeszedł rygorystyczne testy w wymagającym terenie północnej Nowej Anglii przez profesjonalnych drwali, a wyniki okazały się odkrywcze.
Poruszając się po błotnistych drogach Maine, Cybertruck zaczął świetnie, ale w pewnym momencie utknął w błocie - sytuacja, która najprawdopodobniej była spowodowana brakiem opon błotnych. Opony błotne są niezbędne do utrzymania przyczepności w takich bagnistych, śliskich warunkach - wszystko dzięki ich znacznie głębszemu bieżnikowi, który zapewnia lepszą przyczepność. Bez nich nawet najsprawniejsze ciężarówki miałyby trudności, więc wina nie leży wyłącznie po stronie Cybetruck.
Jednak sam Cybertruck jest bardzo mocny, a z odpowiednimi oponami najprawdopodobniej poradziłby sobie z terenem bez większego wysiłku. To powiedziawszy, podczas testu pojawił się znacznie bardziej krytyczny problem - zasięg ciężarówki. Z zasięgiem około 240 mil w prawdziwym świecie, Cybertruck nie oferuje prawie wystarczającej liczby mil, aby zmierzyć się z 400-milowymi dziennymi przebiegami, które loggerzy regularnie osiągają na swoich ciężarówkach.
Co więcej, zasięg prawdopodobnie spadłby jeszcze bardziej podczas mroźnych zim w Maine, a jeszcze bardziej podczas przewożenia ciężkich ładunków. W skrajnych przypadkach zasięg może nawet spaść poniżej 100 mil, czego byliśmy świadkami w poprzednich testach. Długi czas ładowania Cybertrucka to kolejna poważna wada w porównaniu z pojazdami ICE, które można napełnić w ciągu kilku minut.
Niezależnie od tych kwestii, Cybertruck otrzymał wiele pochwał od panów, którzy go testowali. Niektórzy nawet zauważyli, że radzi sobie dość dobrze na zwykłych drogach, a nawet na niektórych trudniejszych szlakach, a jego stosunkowo płynna jazda i bogactwo technologii wewnątrz przyciągają pozytywne wrażenia.
Biorąc to pod uwagę, większość testerów doszła do wniosku, że pomimo imponujących specyfikacji Cybertrucknadal lepiej nadaje się jako pojazd rekreacyjny lub lifestylowy niż ciężarówka robocza. Zasięg ~240 mil jest niezwykle ograniczający do codziennego, ciężkiego użytkowania, a zasięg gwałtownie spada, gdy uwzględni się niesprzyjającą pogodę i duże obciążenia użytkowe, szczególnie w przypadku przemysłu pozyskiwania drewna, gdzie należy spodziewać się długich dystansów i trudnych warunków.
Ostatecznie, Tesla Cybertruck i wygrał z niektórymi agresorami swoimi osiągami i technologią, ale jego niedociągnięcia, zwłaszcza w zakresie zasięgu i wszechstronności, rodzą pytanie, czy ten elektryczny pickup jest gotowy, aby zająć miejsce zwykłych pickupów. W dającej się przewidzieć przyszłości wydaje się, że Tesla Cybertruck lepiej nadaje się dla kogoś, kto szuka najnowocześniejszego, futurystycznego pojazdu niż dla tych, którzy szukają wytrzymałej, ciężkiej ciężarówki roboczej.