Tesla FSD unika uderzenia w jelenia, gdy NHTSA bada różowe twierdzenia na temat jego możliwości
Elon Musk powiedział, że spodziewa się, iż Tesla będzie w stanie wykazać, że jej funkcja w pełni autonomicznej jazdy (nadzorowanej) jest bezpieczniejsza niż ludzcy kierowcy w drugim kwartale 2025 roku.
Może wtedy zrezygnować z części "nadzorowanej" w tytule i utorować drogę do regulacyjnego zatwierdzenia Robotaxi bez kierowcy zatwierdzenie na świadczenie usług Cybercab na drogach publicznych, co powinno nastąpić przed obiecaną masową produkcją w 2026 roku.
Niedawny incydent zarejestrowany na kanadyjskiej autostradzie w pobliżu Calgary może służyć jedynie jako kolejny dowód na odpowiednie reakcje FSD, które będą musiały zostać wykazane, aby przekonać organy regulacyjne, że zielone światło będzie bezpieczne bez nadzoru autonomicznej jazdy.
Pojazd Tesli jechał na FSD z prędkością około 70 mil na godzinę na autostradzie w nocy, gdy nagle z lewej strony pojawił się jeleń, próbując przejść przed jadącym samochodem. Oprogramowanie FSD potrzebowało ułamka sekundy, aby rozpoznać niebezpieczeństwo, krótko zahamować i pozwolić jeleniowi przejść przed samochodem, wstrząsając pasażerami w środku.
Zwierzę mogło następnie uciekać żywe i zdrowe w kamerze cofania, podczas gdy właściciel Tesli wyjaśnił krótką przerwę w nagraniu:
Kiedy samochód zahamował, względna prędkość między jeleniem a samochodem na krótko spadła, co pozwoliło kamerze uchwycić więcej klatek w tym momencie. Efekt ten jest widoczny na powtórce w zwolnionym tempie, gdzie można zobaczyć niewielką przerwę w ruchu jelenia - odpowiadającą momentowi, w którym włączono hamulce.
Zamiast jednak złagodzić kontrolę regulacyjną nad FSD Tesli, NHTSA wszczęła teraz kolejne dochodzenie, tym razem w sprawie wprowadzającej w błąd komunikacji na temat jego możliwości w mediach społecznościowych.
Tesla czasami powołuje się na wydarzenia, takie jak incydent z jeleniem, które przedstawiają FSD w pozytywnym świetle na X, ale według NHTSA te skromne przechwałki mogą wprowadzać opinię publiczną w błąd.
Tesla twierdzi, że zachowuje się tak, jakby jej funkcja FSD już teraz sprawiała, że jej samochody są wystarczająco dobre, aby służyć jako autonomiczne robotaksje
"zamiast częściowej automatyzacji / systemu wspomagania kierowcy, który wymaga stałej uwagi i sporadycznej interwencji kierowcy"
Nie trzeba dodawać, że Tesla twierdzi coś przeciwnego, mówiąc, że podczas jazdy jest wiele ostrzeżeń i ostrzeżeń w instrukcji FSD.
"Uważamy, że posty Tesli są sprzeczne z jej oświadczeniem, że kierowca ma zachować ciągłą kontrolę nad dynamicznym zadaniem jazdy", kontynuuje NHTSA, która ma również inne otwarte dochodzenie w sprawie bezpieczeństwa FSD w sytuacjach o niskiej widoczności które wciąż trwa.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
Reuters, HaobamMano (X)