Tesla Model 3 Highland ma być wyposażony w większą baterię M3P firmy CATL, która będzie również używana w przeprojektowanym Modelu Y Juniper
Nowy Tesla Model 3 Highland będzie wyposażony w większy akumulator o pojemności 66 kWh niż ten, który znajduje się obecnie w podstawowym Modelu 3, a pakiet będzie dostarczany przez największego na świecie producenta akumulatorów do pojazdów elektrycznych CATL z nową chemią fosforanu manganu (LMFP). Technologia akumulatorów M3P firmy CATL oferuje wyższą gęstość energii niż inne akumulatory LMFP, zapewniając jednocześnie podobną trwałość i poprawę szybkości ładowania.
Co więcej, ich koszty produkcji są na równi z chemią LFP, z której obecnie korzysta podstawowy Model 3. CATL nazywa je "trójskładnikową baterią litową systemu chemii fosforanowej", ponieważ nie tylko zastępuje miejscami żelazo manganem, ale także dodaje do mieszanki inne metale, takie jak cynk czy aluminium. W rezultacie "gęstość energii akumulatorów M3P jest o około 15% wyższa niż w przypadku akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych, osiągając 210 Wh/kg, a koszt jest porównywalny z kosztem akumulatorów LFP".
Model 3 Highland z większą baterią CATL M3P o pojemności 66 kWh zostanie wyprodukowany w Gigafactory Tesli w Szanghaju, a jego premiera zaplanowana jest na kwartał wrześniowy, twierdzą chińskie źródła łańcucha dostaw. Przeprojektowanie Modelu 3 Highland nie tylko zapewni większy zasięg dzięki nowej baterii, ale Tesla planuje użyć tej samej baterii z chemią M3P w odświeżonym Modelu Y Juniper , który pojawi się w przyszłym roku który również pojawi się w przyszłym roku, dodają.
Oprócz większej baterii i większego zasięgu, Tesla Model 3 Highland ma oferować dłuższe nadwozie z przeprojektowanymi reflektorami i tylnymi światłami, nowy zestaw FSD Hardware 4.0 z kamerami Samsung o wysokiej rozdzielczościi bardziej komfortowe wnętrze, które może obejmować wentylowane fotele nareszcie.
Złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem można kupić na Amazon