Tesla Model 3 Highland może nie kwalifikować się do pełnej ulgi podatkowej w 2024 r., ponieważ rosną wymagania dotyczące materiałów akumulatorowych
Kilka tygodni po tym, jak Tesli udało się zakwalifikować podstawowy Model 3 do pełnej kwoty nowej ulgi podatkowej dla pojazdów elektrycznych rządu federalnego, pomimo wyprodukowanego w Chinach pakietu akumulatorów LFP, teraz ostrzega, że impreza dotacyjna może się zakończyć za sześć miesięcy. Wszystkie wersje Modelu 3 korzystały z hojnej dotacji w wysokości 7 500 USD w formie ulg podatkowych w oczekiwaniu na wytyczne Departamentu Skarbu dotyczące sposobu odczytywania wymogów kwalifikacyjnych w ustawie o redukcji inflacji (IRA), która wprowadziła kredyty w styczniu.
W marcu Departament Skarbu potwierdził postanowienia ustawy IRA, zgodnie z którymi połowa wartości akumulatora musi pochodzić z produkcji lub montażu w Ameryce Północnej, aby uzyskać 3750 USD, czyli połowę federalnej ulgi podatkowej na nowe pojazdy elektryczne. Aby zakwalifikować się do drugiej połowy, 40% materiałów wchodzących w skład ogniw akumulatora pojazdu elektrycznego musi pochodzić z USA lub krajów partnerskich wolnego handlu, z wyłączeniem Chin. Ta strona sprawiła, że podstawowy Model 3 nie kwalifikuje się do połowy dotacji na materiały akumulatorowe po 18 kwietnia, ponieważ jego pakiet LFP jest wykonany z materiałów pochodzących z Chinponieważ jego pakiet LFP jest produkowany przez największego na świecie producenta akumulatorów do pojazdów elektrycznych CATL.
Tesla jednak najwyraźniej argumentowała, aby rozłożyć krytyczne materiały i wymagania montażowe na całą partię sprzedaży Modelu 3, dzięki czemu udało jej się utrzymać powyżej progu kwalifikowalności do ulgi podatkowej. W zeszłym miesiącu poinformowała swoich klientów, że wszystkie jej wersje Modelu 3 ponownie kwalifikują się do pełnej kwoty 7 500 USDwywołując szał zakupów, który doprowadził do rekordowych dostaw pojazdów w minionym kwartale.
Wymagania dotyczące montażu baterii i pozyskiwania materiałów rosną jednak o 10 punktów procentowych każdego roku i wydaje się, że Tesla nie będzie w stanie dostarczyć mieszanki produkcyjnej Modelu 3, aby kwalifikować się do pełnej kwoty dotacji w przyszłym roku. Właśnie zmieniono sformułowanie na stronie zakupu Modelu 3, aby odzwierciedlić, że "wszystkie nowe pojazdy Modelu 3 kwalifikują się obecnie do federalnej ulgi podatkowej dla kwalifikujących się nabywców", tak jak poprzednio, ale ostrzegają, że "redukcje [są] prawdopodobne po 31 grudnia". Niestety dotyczy to zarówno najtańszego Modelu 3 z baterią LFP, jak i droższych, które nie są dostarczane z ogniwami fosforanowymi CATL.
Tesla przygotowuje się do wprowadzenia odświeżenia Model 3 Highland, który ma być zasilany lepszą wersją M3P baterii fosforanowych CATLz dodatkiem manganu. Większy pakiet 66 kWh będzie jednak prawdopodobnie nadal pozyskiwany i produkowany głównie w Chinach, co może sprawić, że cała mieszanka produktów Modelu 3 zmniejszy dotacje z USA o połowę w 2024 roku.
Pobierz złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon