Notebookcheck Logo

Tesla Model 3 "Highland" przekracza szacunki EPA w teście rzeczywistego zasięgu, osiąga 370 mil przy 70 milach na godzinę na autostradzie

Tesla Model 3 Long Range zdołała znacznie przekroczyć szacunki EPA. (Źródło obrazu: OOSR za pośrednictwem YouTube)
Tesla Model 3 Long Range zdołała znacznie przekroczyć szacunki EPA. (Źródło obrazu: OOSR za pośrednictwem YouTube)
Znany kanał YouTube Out of Spec Reviews niedawno przetestował zasięg Tesli Model 3 Long Range (2024) na autostradzie przy prędkości 70 mil na godzinę, a wyniki były imponujące. Model 3 nie tylko przekroczył szacunki EPA, ale także zdeklasował swojego poprzednika o prawie 60 mil.
Social Media

Nowy dwusilnikowy Model 3 Tesli był przedmiotem niedawnego testu zasięgu przeprowadzonego przez Out Of Spec Reviews na YouTube, a wyniki są znacznie lepsze niż oczekiwano. Model 3 zdołał nawet przewyższyć szacunki EPA - rzadki widok, biorąc pod uwagę, że pojazdy elektryczne Tesli były znane z gorszych wyników w testach rzeczywistego zasięgu rzeczywistych testach zasięgu.

Jadąc autostradą z prędkością 70 mil na godzinę, model Tesla Model 3 "Highland udało się pokonać dystans aż 372 mil - o 30 mil więcej niż oficjalne szacunki EPA wynoszące 342 mile. Aby dodać do zwycięstwa, należy zauważyć, że szacunki EPA obejmują mieszankę jazdy po mieście i autostradzie, podczas gdy Out of Spec jeździł Modelem 3 wyłącznie po autostradzie, dzięki czemu wynik jest jeszcze bardziej imponujący.

Pojazdy elektryczne, w przeciwieństwie do silników spalinowych, są bardziej wydajne w mieście niż na autostradach. W ruchu typu stop-and-go pojazdy elektryczne mogą zebrać znaczną ilość energii dzięki hamowaniu regeneracyjnemu, jednocześnie oszczędzając energię dzięki niższym prędkościom. Prezenterzy włączyli również do testu dwusilnikowy Model 3 2021 w teście, a pojazd ten przejechał tylko 298 mil, zanim się zatrzymał. Proszę jednak pamiętać, że wspomniany Model 3 z 2021 r. przejechał już ponad 30 000 mil, a zatem prawdopodobnie cierpi z powodu przynajmniej częściowej degradacja bateriiw przeciwieństwie do Modelu 3 z 2024 roku.

Jak wskazał Out of Spec, nawet po uwzględnieniu degradacji baterii, Model 3 z 2021 roku wytrzymałby nie więcej niż 310 mil na jednym ładowaniu. Co ciekawe, Tesla nie poprawiła rozmiaru baterii dla wariantu Long Range AWD dla tej generacji Model 3który wykorzystuje tę samą pojemność 82 kWh, co model z 2021 r., co wskazuje, że znaczna poprawa zasięgu została osiągnięta wyłącznie dzięki poprawkom oprogramowania i lepszej aerodynamice.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 09 > Tesla Model 3 "Highland" przekracza szacunki EPA w teście rzeczywistego zasięgu, osiąga 370 mil przy 70 milach na godzinę na autostradzie
Sambit Saha, 2024-09-15 (Update: 2024-09-15)