Tesla Model 3 jest jedynym samochodem, który przeszedł test zderzeniowy ciężarówki
Samochody Tesla konsekwentnie uzyskują wysokie oceny w testach zderzeniowych przeprowadzanych przez różne globalne organy ds. bezpieczeństwa transportu.
Zawdzięczają to nie tylko nisko położonemu środkowi ciężkości, który zapewnia ciężki zestaw akumulatorów umieszczony w dolnej części samochodów elektrycznych, ale także sprytnej inżynierii podwozia, która stara się pochłonąć jak najwięcej energii kinetycznej podczas zderzenia, zanim dotrze ona do kabiny kierowcy i pasażerów.
Najnowszym przykładem znakomitych referencji Tesli w zakresie bezpieczeństwa pojazdów jest osławiony test zderzeniowy przyczepy przeprowadzany przez chiński DCAR Institute for Collision Safety.
To nie jest test Devil's Drill Card w którym samochód uderza w zaparkowaną półciężarówkę, wjeżdżając pod nią, podczas gdy inny samochód uderza w niego od tyłu, ale nadal jest to jeden z najbardziej wymagających testów zderzeniowych, jakie można przeprowadzić na dowolnym pojeździe.
W teście zderzeniowym przyczepy Model 3 przeszedł go śpiewająco, stając się jedynym pojazdem spośród około 30, który zaliczył testy. Model 3 ledwo dotarł do słupka A, gdy wsunął się pod ciężarówkę, a następnie odbił się, podczas gdy niektóre inne zdeformowały się aż do słupków C.
Co zaskakujące, pierwsze uderzenie Xiaomi w pojazd elektryczny, SU7, również poradziło sobie dobrze, odbijając energię w górę i z dala od manekinów testowych, chociaż testerzy zauważyli, że panoramiczne szklane dachy tak naprawdę nie pomagają w takich scenariuszach.
Jak wyjaśnia główny inżynier Tesli, Lars Moravy https://www.youtube.com/watch?v=3FhDfy9Ufl4podwozie Modelu 3 zostało zbudowane z myślą o elastyczności strukturalnej, zaprojektowanej z myślą o stopniowym pochłanianiu energii kinetycznej podczas zderzenia, które osiąga szczyt tuż przed dotarciem do kabiny.
Ostatecznie testerzy przyznają, że obaj pasażerowie Modelu 3 prawdopodobnie byliby w stanie odejść, przeżywając jeden z najbardziej śmiertelnych scenariuszy wypadków samochodowych, jakim jest najechanie na tył ciężarówki.
Proszę kupić adapter Lectron Tesla Supercharger NACS do CCS na Amazon