Notebookcheck Logo

Tesla Model 3 pokonuje 150 000 mil na oryginalnej baterii i silnikach z zaledwie 10% utratą zasięgu, łagodząc obawy dotyczące niezawodności EV

Model 3 Andy'ego Slye'a (RWD, Long Range) przejechał ponad 150 000 mil w ciągu sześciu lat. (Źródło zdjęcia: Andy Slye via YouTube)
Model 3 Andy'ego Slye'a (RWD, Long Range) przejechał ponad 150 000 mil w ciągu sześciu lat. (Źródło zdjęcia: Andy Slye via YouTube)
Tesla, która przejechała kilkaset tysięcy mil, jednocześnie cierpiąc z powodu minimalnej utraty zasięgu i prawie żadnych poważnych usług, nie jest wcale trudna do zdobycia. Niedawno przesłany film Andy'ego Slye'a komentujący jego 6-letni Model 3 Long Range z ponad 150 000 mil przedstawia wiele z tej samej narracji - długowieczność i niezawodność pojazdów elektrycznych może z łatwością wyprzedzić ICE na świecie.
E-Mobility

W ciągu ostatnich kilku miesięcy opisaliśmy kilka pojazdów elektrycznych (EV) o dużym przebiegu https://afdc.energy.gov/vehicles/how-do-all-electric-cars-work które obaliły powszechne obawy związane z potencjalną długowiecznością pojazdów elektrycznych. Chociaż niezaprzeczalnie prawdą jest, że akumulatory z czasem ulegają degradacji, zakres degradacji nawet po przejechaniu kilkuset tysięcy kilometrów nie jest szkodliwy dla ogólnej użyteczności pojazdów elektrycznych, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że obecnie pojazdy elektryczne mogą pochwalić się imponującym zasięgiem zaraz po wyjęciu z fabryki.

Na przykład, informowaliśmy o Tesla Model S z ponad 430 000 mil na oryginalnym akumulatorze i silnikach, który nadal mógł pochwalić się zasięgiem ponad 180 mil, również w niesprzyjających warunkach jazdy. Niedawno natknęliśmy się na Model 3 z przebiegiem 200 000 mil, który doznał tylko ~ 10% degradacji baterii. Poprzednie raporty Tesli wykazały, że jej pojazdy średnio cierpią z powodu degradacji zasięgu około ~ 15% po 200 000 mil, co czyni scenariusz, w którym bateria przetrwa sam samochód, wysoce prawdopodobnym.

Model 3 trzyma się znakomicie, poza spodziewanym zużyciem po 150 000 mil. (Źródło zdjęcia: Andy Slye via YouTube)
Model 3 trzyma się znakomicie, poza spodziewanym zużyciem po 150 000 mil. (Źródło zdjęcia: Andy Slye via YouTube)

W najnowszym filmie na YouTube https://www.youtube.com/watch?v=xp5kD9IPt44, Tesla Model 3 (Long Range, RWD) właściciel Andy Slye wyraził swoje doświadczenia z posiadania Tesli Model 3 z 2018 r. przez ponad 6 lat z przebiegiem 150 000 mil na zegarze, zwłaszcza w odniesieniu do jej niezawodności i trwałości. Jeśli chodzi o usługi i konserwację, doświadczenia Andy'ego były w dużej mierze pozytywne. Akumulatory i silniki nie wymagały jak dotąd wymiany, a kilka drobnych usterek zostało naprawionych w ramach gwarancji, w tym wolno wysuwająca się klamka drzwi kierowcy, dziwne odgłosy wycieraczek przedniej szyby i martwa płyta LTE. Wydatki z własnej kieszeni również były raczej minimalne, z opcjonalnym przeglądem za 400 USD i filtrem powietrza w kabinie za 30 USD jako jedynymi wydatkami.

Po okresie gwarancyjnym Andy wydał około 1600 dolarów na naprawy - z których najważniejszą była wymiana przednich wahaczy i łączników bocznych przy 130 000 mil - problem, który jest powszechny w wielu pojazdach o podobnym dużym przebiegu, więc nic nieprzewidzianego. Inną godną uwagi naprawą były drzwi portu ładowania, które przestały się same otwierać i zamykać, a ich naprawa kosztowała 300 USD. Inne drobne naprawy obejmują czujnik zajętości fotela kierowcy, akumulator pomocniczy 12 V i przyciski szyb po stronie kierowcy, z których każdy kosztował około 100 USD. Oprócz tych napraw, zarówno wnętrze, jak i wygląd zewnętrzny Modelu 3 wytrzymały imponująco dobrze, bez spodziewanego zużycia, którego można się spodziewać po przejechaniu 150 000 mil.

Model 3 zgłasza 17-procentową degradację baterii po przejechaniu 150 000 mil, choć szacowany zasięg wskazuje na 10-procentową utratę rzeczywistego zasięgu. (Źródło obrazu: Andy Slye via YouTube)
Model 3 zgłasza 17-procentową degradację baterii po przejechaniu 150 000 mil, choć szacowany zasięg wskazuje na 10-procentową utratę rzeczywistego zasięgu. (Źródło obrazu: Andy Slye via YouTube)

Zajmijmy się teraz najbardziej soczystym aspektem - utratą zasięgu. Ci z naszych szanownych czytelników, którzy śledzili nasze poprzednie długoterminowe raporty dotyczące posiadania pojazdów elektrycznych, prawdopodobnie przyzwyczaili się do tego, że pojazdy elektryczne o dużym przebiegu mogą pochwalić się imponującym zasięgiem nawet po przejechaniu ponad 150 000 mil. Andy Slye's Model 3 ze 150 000 mil na zegarze nie jest obcy temu trendowi, zgłaszając utratę zasięgu wynoszącą zaledwie około 30 mil lub 10%, zgodnie z szacunkami zasięgu samochodu. Według kontroli stanu baterii Tesli, bateria ulega degradacji o 17%, co jest nieco wyższą wartością, chociaż zasięg 296 mil przewidywany przez aplikację Recurrent wskazuje na zasięg poniżej 10% wskazuje na utratę zasięgu poniżej 10%. Tak czy inaczej, bateria wytrzymała godnie pochwały.

W porównaniu do pojazdów spalinowych, pojazdy elektryczne są niewątpliwie znacznie tańsze w eksploatacji i utrzymaniu. Pojazd ICE z przebiegiem 150 000 mil wymagałby kilku potencjalnie kosztownych usług, podczas gdy Tesla Model 3 nie wymagał prawie żadnych. Nawet gdy nadejdzie czas koniecznej wymiany baterii, co prawdopodobnie wciąż jest odległą przyszłością, opcji jest wiele, a nowy pakiet Tesli kosztuje około 13 000 USD.

Biorąc pod uwagę doświadczenia Andy'ego, a także Rory'ego i Lawrence'a, współczesne Tesle i większość innych pojazdów elektrycznych są wyraźnie zbudowane tak, aby trwać. Chociaż lęk przed zasięgiem może nadal być ogromnym czynnikiem, który negatywnie wpływa na przyjęcie pojazdów elektrycznych, spodziewamy się, że takie obawy ustąpią, biorąc pod uwagę stałą poprawę zasięgu pojazdów elektrycznych. Poza tym trudno zaprzeczyć, że pojazdy elektryczne są imponująco trwałe i niedrogie w utrzymaniu - a jednocześnie są stosunkowo łatwiejsze w utrzymaniu dla środowiska.

Kup uniwersalną ładowarkę ścienną Tesla z podwójną wtyczką na Amazon

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 08 > Tesla Model 3 pokonuje 150 000 mil na oryginalnej baterii i silnikach z zaledwie 10% utratą zasięgu, łagodząc obawy dotyczące niezawodności EV
Sambit Saha, 2024-08-29 (Update: 2024-08-29)