Tesla Model 3 pokonuje 200 000 mil na oryginalnym akumulatorze i silnikach przy minimalnej utracie zasięgu, odsuwając na bok problemy związane z długowiecznością pojazdów elektrycznych
Pojazdy elektryczne od dawna kojarzone są z długowiecznością i degradacją akumulatorów. Obawy te nie są bezpodstawne, jednak ciągłe ulepszenia i postępy w technologiach akumulatorowych pod każdym możliwym względem, w tym długowieczności, złagodziły niektóre z tych obaw. W zeszłym miesiącu omówiliśmy wieloczęściową serię Tesla Model S z przebiegiem ponad 430 000 mil na oryginalnym akumulatorze i tylko około 26% degradacji zasięguco pokazuje, że długowieczność pojazdów elektrycznych rzeczywiście przeszła długą drogę.
Teraz, dzięki niedawnemu filmowi https://www.youtube.com/watch?v=aVme3uSuySw opublikowanemu przez kanał YouTube "Tesla Joymożemy rzucić okiem na 2018 Model 3 Performance który przejechał ponad 200 000 mil na oryginalnej baterii. Według właściciela pojazdu, Lawrence'a, Model 3 nadal działa na oryginalnym akumulatorze, który do tej pory wykazywał od 9 do 10% degradacji, jak wynika z obliczeń pojemności akumulatora. Co ciekawe, Lawrence zauważa, że ten wskaźnik degradacji utrzymuje się na stałym poziomie od czasu, gdy samochód przejechał 100 000 mil, przy czym początkowy spadek pojemności akumulatora był bardziej wyraźny w pierwszych 50 000-70 000 mil, po czym w pewnym sensie ustabilizował się.
Lawrence zauważa, że często korzystał z doładowania i że przy odpowiednim przygotowaniu wstępnym wskaźnik doładowania nadal osiąga do 250 kW. Jest to podobne do doświadczenia Rory'ego, który pomimo intensywnego korzystania z doładowania, nie zauważył żadnych znaczących uszkodzeń akumulatora spowodowanych samym doładowaniem.
Jeśli chodzi o konserwację, samochód wymagał głównie minimalnej konserwacji, jak donosi Lawrence. Oryginalne klocki hamulcowe są nadal w użyciu, a poza "skrzypieniem" wahacza, wydaje się, że nie było żadnych poważniejszych mechanicznych dolegliwości. Zdarzyła się jednak naprawa obwodu doładowania przed przebiegiem 155 000 mil - ale ma to więcej wspólnego z jego Model 3niż jego użytkowaniem. Jak można się spodziewać, Lawrence przeszedł przez kilka zestawów opon, które często padały ofiarą nieuczciwych gwoździ, a nie uczciwego zużycia.
Jednak doświadczenie Lawrence'a również nie było usłane różami i wyraził on pewne niezadowolenie z obsługi posprzedażnej Tesli, czego można się spodziewać, biorąc pod uwagę, że krytyków usług Tesli nie brakuje. Co więcej, był szczególnie niezadowolony z powodu uporczywego problemu z czujnikiem siedzenia, który nękał jego Model 3 i wymagał dość kosztownej naprawy pozagwarancyjnej.
Doświadczenia Lawrence'a z jego 2018 Tesla Model 3 Performance przedstawia niezaprzeczalną długowieczność pojazdu i niskie koszty utrzymania. Jego doświadczenia są zbieżne z doświadczeniami wielu innych osób posiadających Tesle o dużym przebiegu - pojazdy elektryczne są stosunkowo tanie w utrzymaniu w porównaniu z silnikami spalinowymi, które wymagają częstych i kosztownych usług, a akumulatory rzeczywiście działają długo - wystarczająco długo, aby akumulator przetrwał sam samochód.