Tesla Model 3 wyciąga 35 mil dodatkowego zasięgu po tym, jak jego wyświetlacz ładowania baterii LFP spada do zera
Ponad połowa nowych pojazdów Tesli jest teraz wyposażona w akumulatory LFP dzięki bestsellerowemu Modelowi 3 i Modelowi Y. Te fosforanowe pakiety oferują niższą gęstość energii i krótsze zasięgi niż ich wydajne niklowe odpowiedniki w Modelu S/X. Elon Musk jest na nagraniu elon Musk twierdzi, że nie jest to duży problem, ponieważ chemia LFP pozwala na ładowanie baterii do 100% z dużo mniejszym potencjałem degradacji niż droższe jednostki niklowo-kobaltowe.
Główne różnice dla Ciebie do rozważenia są takie, że bateria LFP ma nieco krótszy zasięg, 253 mil, w przeciwieństwie do baterii NCA, 263 mil. Ale ta niewielka różnica w zasięgu jest zwodnicza. Bateria NCA prawdopodobnie nie powinna być ładowana do 100%. Pełne naładowanie akumulatora powoduje jego uszkodzenie, przez co jego stan może się pogorszyć w ciągu kilku lat posiadania. Ładowanie baterii LFP do 100% jest jak najbardziej w porządku, więc wrażenia z jazdy są w zasadzie takie same, poza kilkoma zastrzeżeniami.
Aby jednak poddać wszystkie te twierdzenia dotyczące baterii fosforanowych rzeczywistej kontroli, jedyny w swoim rodzaju tester EV Bjorn Nyland postanowił sprawdzić, jak długo nowy Model 3 wytrzyma ze wskaźnikiem ładowania pokazującym zerową pojemność baterii "w baku". Rozpoczął jazdę ze wskaźnikiem pokazującym zaledwie 6,3 kWh z 60,6 kWh pojemności baterii Tesli, i to w dość niskich temperaturach
Po samochód uderzył 0% soku na wskaźniku, był w stanie wcisnąć go dalej, ponieważ jego narzędzie skanowania pokazał 7 kWh więcej lewo, wszystko do Model 3 wyświetlacz zaczął pokazywać wszystkie rodzaje niskiej baterii i ostrzeżeń uszkodzenia podczas przesuwania samochodu do neutralnego. Udało mu się przeciągnąć Teslę na przystanek autobusowy, zanim się wyłączyła, i obliczył, że obciążony LFP Model 3 przejechał około 35 mil dodatkowego zasięgu po tym, jak wskaźnik akumulatora pokazał, że pozostało mu 0% ładunku
Tesla radzi, że jej samochody z bateriami LFP powinny być ładowane do 100% przynajmniej raz w tygodniu, aby je skalibrować i uniknąć błędnych szacunków zasięgu, takich jak te, które ostatnio miały miejsce podczas zimnego szczytu w Kanadziedo czasu kalibracji, wyświetlany zasięg może być zaniżony lub zawyżony w stosunku do przejechanego dystansu" - radzi Tesla
Ponadto Tesla często aktualizuje chemię baterii w swoich nowszych modelach, w zależności od tego, co dostaje od swoich dostawców, nawet jeśli pakiety nominalnie używają tej samej technologii. Tak więc, ten prawie nowy Model 3 mógł mieć wyższy próg resztek energii ustawiony prosto z fabryki, więc Twój przebieg może, dosłownie, się różnić.