Notebookcheck Logo

Tesla Model S LR AWD wypada najlepiej w teście rzeczywistych pojazdów elektrycznych, podczas gdy tylko 13 z 32 testowanych pojazdów elektrycznych spełnia lub przekracza wartości zasięgu WLTP

Tesla Model S Long Range AWD ma imponujący zasięg, nawet jeśli nie zdmuchuje szacunków WLTP z wody. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Tesla Model S Long Range AWD ma imponujący zasięg, nawet jeśli nie zdmuchuje szacunków WLTP z wody. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Norweski outlet motoryzacyjny poddał 32 pojazdy elektryczne testowi zasięgu w warunkach rzeczywistych przy dobrej pogodzie, obejmując szereg scenariuszy jazdy, od jazdy przybrzeżnej przez górską po autostrady. Podczas gdy Model S Long Range AWD Tesli miał najdłuższy zasięg, test staje się o wiele bardziej interesujący, gdy porówna się zasięg WLTP z wynikami w świecie rzeczywistym.
E-Mobility Review Snippet Fail

Norweski magazyn motoryzacyjny, Motorpoddał testom 32 pojazdy elektryczne, aby uzyskać bardziej realistyczne spojrzenie na ich zasięg podczas jazdy po autostradzie. Wyniki testu były nieco rozczarowujące, biorąc pod uwagę, że mniej niż połowa zestawu zdołała dopasować lub przekroczyć przypisane im szacunki WLTP. Choć daleko mu do testu naukowego, metodologia obejmowała jazdę tą samą trasą przy dobrej pogodzie i z mniej więcej taką samą prędkością.

Na szczycie stawki pod względem surowych liczb zasięgu znalazła się Tesla Model S Long Range AWD, która zdecydowanie zatrzymała się po przejechaniu 672 km (~417 mil). Chociaż liczba ta jest imponująca, a Model S Long Range AWD przekroczył szacowany zasięg o 6%, XPeng G9 AWD zdołał pokonać szacowany zasięg WLTP o 13%.

XPeng G9 przejechał 587,8 km (~364,8 mil), w porównaniu do zasięgu WLTP wynoszącego 520 km (323 mile). Nissan Ariya z napędem na przednie koła również pokazał się z dobrej strony, przekraczając szacowany zasięg 533 km (~ 331 mil) o 9%, zatrzymując się na 580,8 km (~ 361 mil).

AWD Mercedes-Benz EQS SUV 580 był jedynym pojazdem, który osiągnął dokładnie szacunki WLTP, kończąc się na 577 km (358,6 mil), podczas gdy Kia EV6 GT AWD uzyskała wynik o 0,1% wyższy niż WLTP, osiągając 0% po 424 km (~ 264 mil).

Najgorzej wypadły Toyota bZ4x z napędem na przednie koła i Subaru Solterra AWD, uzyskując odpowiednio 13,7% i 13,3% mniej niż ich szacunki WLTP wynoszące odpowiednio 503 km i 416 km. Solterra uzyskała również najgorszy ogólny zasięg, zatrzymując się po zaledwie 360 km (~224 mil).

Kup osłonę kabla ładowania pojazdu elektrycznego Cable Shield na Amazon.

Poniżej można zapoznać się z pełną tabelą wyników posortowanych według wydajności w porównaniu do zakresu WLTP:

Model Zasięg WLTP Wynik testu zasięgu (km)
Różnica w stosunku do WLTP (%)
Xpeng G9 (4WD) 520 km 587,8 +13
Xpeng P7 (4WD) 505 km 557,0 +10.3
Nissan Ariya (2WD) 533 km 580,8 +9
Tesla Model S Long Range (4WD) 634 km 672,0 +6
MG 5 (FWD) 380 km 396,0 +4.2
Voyah Free (4WD) 500 km 510,0 +2
Mercedes-Benz EQB 250 (FWD) 452 km 460,0 +1.8
Nio ET7 (4WD) 580 km 589,0 +1.6
MG 4 (RWD) 435 km 439,6 +1.1
Tesla Model X Plaid (4WD) 543 km 546,0 +0.6
Kia EV6 GT (4WD) 424 km 424,3 +0.1
Mercedes-Benz EQS SUV 580 (4WD) 577 km 577,0 0
Mercedes-Benz EQE 350 (4WD) 579 km 578,0 -0.2
MG Marvel (RWD) 402 km 397,0 -1.2
Audi Q8 e-tron Sportback 55 (4WD) 536 km 529,0 -1.3
Tesla Model Y Standard Range (RWD) 455 km 449,0 -1.3
BMW iX1 xDrive30 (4WD) 428 km 419,6 -2
Polestar 2 (RWD) 615 km 601,7 -2.2
BMW i7 (4WD) 594 km 580,7 -2.2
Hongqi E-HS9 (4WD) 515 km 500,2 -2.9
Volkswagen ID.Buzz (RWD) 408 km 396,0 -2.9
Toyota bZ4x (4WD) 459 km 443,5 -3.4
DS 3 E-Tense (FWD) 403 km 383,0 -5
JAC e-JS4 (FWD) 433 km 400,0 -7.6
Hyundai Ioniq 6 (RWD) 614 km 566,9 -7.7
Jeep Avenger (FWD) 395 km 363,0 -8.1
Nio ET5 (4WD) 590 km 541,7 -8.2
Nio EL7 (4WD) 509 km 443,9 -12.8
BYD Han (4WD) 521 km 452,0 -13.2
BYD Atto 3 (FWD) 420 km 364,0 -13.3
Subaru Solterra (AWD) 416 km 360,5 -13.3
Toyota bZ4x (FWD) 503 km 434,2 -13.7

 

 

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 06 > Tesla Model S LR AWD wypada najlepiej w teście rzeczywistych pojazdów elektrycznych, podczas gdy tylko 13 z 32 testowanych pojazdów elektrycznych spełnia lub przekracza wartości zasięgu WLTP
Julian van der Merwe, 2023-06- 7 (Update: 2023-06- 7)