Tesla Model S LR AWD wypada najlepiej w teście rzeczywistych pojazdów elektrycznych, podczas gdy tylko 13 z 32 testowanych pojazdów elektrycznych spełnia lub przekracza wartości zasięgu WLTP
Norweski magazyn motoryzacyjny, Motorpoddał testom 32 pojazdy elektryczne, aby uzyskać bardziej realistyczne spojrzenie na ich zasięg podczas jazdy po autostradzie. Wyniki testu były nieco rozczarowujące, biorąc pod uwagę, że mniej niż połowa zestawu zdołała dopasować lub przekroczyć przypisane im szacunki WLTP. Choć daleko mu do testu naukowego, metodologia obejmowała jazdę tą samą trasą przy dobrej pogodzie i z mniej więcej taką samą prędkością.
Na szczycie stawki pod względem surowych liczb zasięgu znalazła się Tesla Model S Long Range AWD, która zdecydowanie zatrzymała się po przejechaniu 672 km (~417 mil). Chociaż liczba ta jest imponująca, a Model S Long Range AWD przekroczył szacowany zasięg o 6%, XPeng G9 AWD zdołał pokonać szacowany zasięg WLTP o 13%.
XPeng G9 przejechał 587,8 km (~364,8 mil), w porównaniu do zasięgu WLTP wynoszącego 520 km (323 mile). Nissan Ariya z napędem na przednie koła również pokazał się z dobrej strony, przekraczając szacowany zasięg 533 km (~ 331 mil) o 9%, zatrzymując się na 580,8 km (~ 361 mil).
AWD Mercedes-Benz EQS SUV 580 był jedynym pojazdem, który osiągnął dokładnie szacunki WLTP, kończąc się na 577 km (358,6 mil), podczas gdy Kia EV6 GT AWD uzyskała wynik o 0,1% wyższy niż WLTP, osiągając 0% po 424 km (~ 264 mil).
Najgorzej wypadły Toyota bZ4x z napędem na przednie koła i Subaru Solterra AWD, uzyskując odpowiednio 13,7% i 13,3% mniej niż ich szacunki WLTP wynoszące odpowiednio 503 km i 416 km. Solterra uzyskała również najgorszy ogólny zasięg, zatrzymując się po zaledwie 360 km (~224 mil).
Kup osłonę kabla ładowania pojazdu elektrycznego Cable Shield na Amazon.
Poniżej można zapoznać się z pełną tabelą wyników posortowanych według wydajności w porównaniu do zakresu WLTP:
Model | Zasięg WLTP | Wynik testu zasięgu (km) | Różnica w stosunku do WLTP (%) |
Xpeng G9 (4WD) | 520 km | 587,8 | +13 |
Xpeng P7 (4WD) | 505 km | 557,0 | +10.3 |
Nissan Ariya (2WD) | 533 km | 580,8 | +9 |
Tesla Model S Long Range (4WD) | 634 km | 672,0 | +6 |
MG 5 (FWD) | 380 km | 396,0 | +4.2 |
Voyah Free (4WD) | 500 km | 510,0 | +2 |
Mercedes-Benz EQB 250 (FWD) | 452 km | 460,0 | +1.8 |
Nio ET7 (4WD) | 580 km | 589,0 | +1.6 |
MG 4 (RWD) | 435 km | 439,6 | +1.1 |
Tesla Model X Plaid (4WD) | 543 km | 546,0 | +0.6 |
Kia EV6 GT (4WD) | 424 km | 424,3 | +0.1 |
Mercedes-Benz EQS SUV 580 (4WD) | 577 km | 577,0 | 0 |
Mercedes-Benz EQE 350 (4WD) | 579 km | 578,0 | -0.2 |
MG Marvel (RWD) | 402 km | 397,0 | -1.2 |
Audi Q8 e-tron Sportback 55 (4WD) | 536 km | 529,0 | -1.3 |
Tesla Model Y Standard Range (RWD) | 455 km | 449,0 | -1.3 |
BMW iX1 xDrive30 (4WD) | 428 km | 419,6 | -2 |
Polestar 2 (RWD) | 615 km | 601,7 | -2.2 |
BMW i7 (4WD) | 594 km | 580,7 | -2.2 |
Hongqi E-HS9 (4WD) | 515 km | 500,2 | -2.9 |
Volkswagen ID.Buzz (RWD) | 408 km | 396,0 | -2.9 |
Toyota bZ4x (4WD) | 459 km | 443,5 | -3.4 |
DS 3 E-Tense (FWD) | 403 km | 383,0 | -5 |
JAC e-JS4 (FWD) | 433 km | 400,0 | -7.6 |
Hyundai Ioniq 6 (RWD) | 614 km | 566,9 | -7.7 |
Jeep Avenger (FWD) | 395 km | 363,0 | -8.1 |
Nio ET5 (4WD) | 590 km | 541,7 | -8.2 |
Nio EL7 (4WD) | 509 km | 443,9 | -12.8 |
BYD Han (4WD) | 521 km | 452,0 | -13.2 |
BYD Atto 3 (FWD) | 420 km | 364,0 | -13.3 |
Subaru Solterra (AWD) | 416 km | 360,5 | -13.3 |
Toyota bZ4x (FWD) | 503 km | 434,2 | -13.7 |