Tesla Model S Plaid pulls off surprisingly mixed results against supercharged Suzuki Hayabusa, Koenigsegg Agera RST ↺
Chociaż Tesla Model S Plaid może nie być najlepiej sprzedającą się Teslą w okolicyto jest to zdecydowanie najbardziej imponujący samochód w produkcji. Od czasu premiery Tesla Model S Plaid wielokrotnie przeciwstawiał się oczekiwaniom w starciu z najszybszymi samochodami na świecie, wygrywając w kilku konkursach, aby uzasadnić swoje miejsce jako najszybszego pojazdu drogowego w produkcji. Mat Watson i zespół Carwow na YouTube ponownie przetestowali Model S Plaid.
Podczas gdy Koenigsegg Agera RST jest napędzany 5,0-litrowym silnikiem benzynowym V8 z podwójnym turbodoładowaniem, Suzuki Hayabusa ma stosunkowo mały silnik o pojemności 1,3 litra z połową mniejszej liczby cylindrów niż Koenigsegg. Jedyne cylindry i litry w Tesla Model S Plaid są odpowiednio w postaci ogniw akumulatorowych i przestrzeni bagażowej, dzięki dwusilnikowemu elektrycznemu układowi napędowemu o mocy 1 020 KM.
Podczas gdy nie dało się uniknąć pewnych nieporozumień przy starcie, Tesla Model S okazała się godnym konkurentem, okrążając Koenigsegga w wyścigu na 1/4 mili, ale przegrywając z 380-konną Hayabusą o włos - dokładnie o 0,1 s. Obserwując materiał filmowy z wyścigu, warto zauważyć, że Koenigsegg zaczynał doganiać Teslę pod koniec biegu, ale było już za późno.
Test startu tocznego na dystansie 1/2 mili był zupełnie inną historią, a Koenigsegg pozostawił Model S Plaid w kurzu dzięki ogranicznikowi prędkości Tesli do 165 mil na godzinę. W wyścigu trzej zawodnicy startowali obok siebie z prędkością 50 mil na godzinę na drugim biegu - oczywiście z wyjątkiem Tesli - i ścigali się przez ponad pół mili do mety. W tym wyścigu Hayabusa zajął ostatnie miejsce, choć tylko nieznacznie, podczas gdy Model S Plaid nadal miał przewagę nad Koenigseggiem przez krótki czas. Gdy Koenigsegg nabrał rozpędu, od razu stało się oczywiste, że wyprzedzi Teslę.
Wyniki tych testów jasno pokazują, że największą siłą Modelu S Plaid jest jego natychmiastowe przyspieszenie, podczas gdy zmiany biegów - choć szybkie - zawodzą Koenigsegga i Hayabusę napędzane silnikiem spalinowym. Trochę szkoda, że Mat i zespół nie powtórzyli wyścigu na rolkach, ponieważ Hayabusa miał trochę niechlujny start, który nieco go cofnął - wada, którą bardzo dobrze mógł nadrobić, biorąc pod uwagę, jak blisko był wyścig na 1/2 mili.
Kup uchwyt samochodowy do szybkiego ładowania telefonu CHGeek 15W na Amazon.