Tesla Model S, który przejechał 430 000 mil, przechodzi inspekcję baterii, ujawniając 28% degradacji baterii po 8 latach intensywnego użytkowania
Jeśli chodzi o pojazdy elektryczne (EV), potencjalna degradacja zasięgu w miarę upływu czasu i użytkowania prześladowała właścicieli przez coś, co wydaje się wiecznością. Jednak wraz z rozwojem technologii akumulatorów, a tym samym długowieczności pojazdów elektrycznych, obawy te mogą być powoli eliminowane. Na przykład kanał YouTube AutoTrader dokumentuje samochód Tesla Model S z 2016 roku z przebiegiem ponad 430 000 mil na zegarze od ośmiu lat służy jako taksówka lotniskowa. Co zaskakujące, samochód był w stanie to zrobić bez konieczności wymiany akumulatora lub silnika.
W poprzednich filmach, AutoTraderrory przetestował zasięg Model Sna autostradzie. Spisał się znakomicie i przejechał 190 mil, zanim się zatrzymał, wykazując utratę zasięgu o około 40 mil. Model S wykazał spadek osiągów, a przyspieszenie spadło, ale nadal jest więcej niż wystarczająco wydajny do codziennego użytku.
W najnowszym filmie https://www.youtube.com/watch?v=doAcNVuTnXU dotyczącym Tesli Model S o bardzo dużym przebiegu, samochód został zabrany do firmy zajmującej się naprawą pojazdów Cleveley EVgdzie założyciel firmy, Matt Clevely, przeprowadził krótką inspekcję 8-letniego pojazdu elektrycznego. Jak można się spodziewać po pojeździe z prawie pół milionem mil na zegarze, Model S cierpi na zauważalne zużycie, w tym awarię klaksonu, luz kolumny kierownicy, awarię świateł do jazdy dziennej, zużycie wycieraczek i pewne obawy dotyczące zawieszenia.
Następnie nadszedł czas na sprawdzenie stanu baterii - być może najważniejszej części inspekcji. Korzystając z trybu serwisowego i aplikacji innych firm, takich jak Tessiewykazano degradację akumulatora o około 23,1%. Bardziej szczegółowa analiza została przeprowadzona przez Cleveley EV, która wykazała degradację o 28%, co oznacza, że stan baterii Modelu S wynosi 72% nawet po 430 000 mil użytkowania. Oznaczałoby to zasięg ponad 250 mil w jeździe miejskiej i około 180 mil na autostradach, co jest całkowicie wystarczające dla większości, jeśli nie wszystkich, przypadków użycia.
Najbardziej zdumiewające jest to, że ta Tesla Model S nie wymagał ani jednego serwisu w ciągu ośmiu lat użytkowania. Nie można tego powiedzieć o pojazdach spalinowych, które wymagają kosztownej i częstej konserwacji, aby nadawały się do jazdy po drogach. W przeciwieństwie do tego, Model S nie wymagał ani jednej wymiany akumulatora lub silnika nawet po przejechaniu prawie pół miliona kilometrów. Jest to świetna wiadomość dla tych, którzy chcą kupić samochód elektryczny, ale obawiają się o jego długowieczność i degradację zasięgu, ponieważ te obawy można wyraźnie odłożyć na bok, co potwierdzają te testy.