Tesla Model S podpala dom podczas darmowego ładowania bezpośrednio z sieci elektrycznej
Podczas gdy Tesla obaliła mit, że pożary samochodów elektrycznych są częstsze niż w przypadku pojazdów napędzanych gazem, nadal są one znacznie trudniejsze do ugaszenia ugasić.
W swoim najnowszym raporcie dotyczącym wpływu na środowisko Tesla podzieliła się statystykami, według których na każdy milion mil przejechanych przez jej samochody elektryczne, tylko 7 z nich zapala się z różnych powodów. Dla porównania, samochody spalinowe zapalają się średnio prawie 9 razy częściej.
Gdy wszystkie wytyczne instrukcji obsługi są ściśle przestrzegane, to znaczy, gdy ktoś zboczy z fabrycznych wskazówek, wszystkie zakłady są wyłączone. Jak zainicjowanie darmowej sesji ładowania Tesli poprzez podłączenie samochodu elektrycznego bezpośrednio do linii energetycznej.
Dokładnie tego byli świadkami strażacy w Tijuanie, kiedy zostali wezwani do czegoś, co początkowo zgłoszono jako płonący dom. Opuszczony dom został najwyraźniej podpalony przez Teslę Model S, która zapaliła się przed nim.
Pożary akumulatorów litowych pojazdów elektrycznych są bardzo trudne do ugaszenia, nawet przy użyciu czegoś takiego jak wielofunkcyjna gaśnica Firexo, która jest przystosowana do ogniw litowo-jonowych. Ponieważ akumulatory EV wciąż się zapalają, straż pożarna musi przejść specjalistyczne szkolenie lub zaopatrzyć się w dedykowane narzędzia które przebijają pakiet dyszami wysokociśnieniowymi, aby bezpośrednio oblać ogniwa.
Alternatywą jest po prostu zanurzenie alternatywą jest po prostu zanurzenie samochodu w wodzie i pozwolenie, aby płomienie wygasły, i to właśnie zrobili strażacy z Tijuany, budując wokół samochodu nasypy z ziemi.
Po bliższej inspekcji zobaczyli jednak, że ktoś podłączył Teslę Model S bezpośrednio do linii energetycznej w celu bezpłatnej, ale niezgodnej z prawem sesji ładowania, co prawdopodobnie spowodowało, że samochód w ogóle się zapalił.
Łączenie izolacji linii energetycznej lub kabla licznika i podłączanie ich w celu uzyskania darmowej energii elektrycznej jest najwyraźniej powszechnym sportem w tym kraju. Wahania prądu i napięcia, jakie to powoduje, mogły być jednak zbyt duże dla akumulatora Modelu S i jego obwodów.