Notebookcheck Logo

Tesla Model S pokonuje 430 000 mil na oryginalnym akumulatorze przy minimalnej utracie zasięgu i zerowym serwisie, przekraczając oczekiwania dotyczące długowieczności pojazdów elektrycznych

Tesla Model S Paula Curzona przejechała ponad 430 000 mil na oryginalnym akumulatorze. (Źródło: AutoTrader UK)
Tesla Model S Paula Curzona przejechała ponad 430 000 mil na oryginalnym akumulatorze. (Źródło: AutoTrader UK)
Tesla Model S o dużym przebiegu, należąca do właściciela usług taksówkarskich Paula Curzona, osiągnęła oszałamiający wynik 430 000 mil na liczniku kilometrów, przy jednoczesnej utracie zaledwie 65 mil zasięgu z oryginalnego akumulatora. Paul twierdzi, że samochód nigdy nie wymagał serwisu, a poza drobnymi uszkodzeniami estetycznymi, samochód trzyma się imponująco dobrze pomimo intensywnego użytkowania i 8 lat.
E-Mobility

Próbując zademonstrować długowieczność i długoterminową niezawodność pojazdów elektrycznych, niedawne wideo ze znanego motoryzacyjnego kanału YouTube "AutoTrader" zwrócił uwagę na jeden z samochodów elektrycznych o największym przebiegu w Wielkiej Brytanii - Tesla Model S z niesamowitym przebiegiem 430 000 mil na liczniku kilometrów. Pojazd ten, będący własnością i obsługiwany przez właściciela taksówki Paula Curzona, który jest również samozwańczym fanatykiem Tesli, służy jako trofeum dla trwałości i praktyczności samochodów elektrycznych.

Model S został zakupiony jako nowy przez Paula Curzona prawie 8 lat temu, głównie w celu świadczenia usług taksówkarskich na lotniskach, jak wspomniano wcześniej. Chociaż obawy o degradację baterii w miarę upływu czasu są całkowicie uzasadnione i racjonalne, ten Model S, według Paula, cierpi na stratę zaledwie 65 milco jest imponującą liczbą, biorąc pod uwagę absurdalne 430 000 mil, które samochód przejechał w ciągu 8 lat.

Dodaje również, że osiągi samochodu pozostały mocne, mimo że samochód nie był serwisowany ani razu w ciągu 8 lat jego posiadania. Jest to wyraźny kontrast w stosunku do pojazdów ICE które często wymagają regularnej i kosztownej konserwacji. Według Paula, sama konserwacja zapobiegawcza wystarczyła, aby utrzymać samochód w dobrym stanie.

Poza kosmetycznymi uszkodzeniami nadwozia, samochód zachował się wyjątkowo dobrze, nie wymagając ani jednego serwisu. (Źródło: AutoTrader UK)
Poza kosmetycznymi uszkodzeniami nadwozia, samochód zachował się wyjątkowo dobrze, nie wymagając ani jednego serwisu. (Źródło: AutoTrader UK)

Jeśli chodzi o jego nawyki związane z ładowaniem i użytkowaniem, samochód jest doładowywany kilka razy dziennie aby być w stanie nadążyć za wymaganiami jego firmy, wbrew obawom dotyczącym szybkiego ładowania uszkadzającego akumulator. Zwykłe trasy taksówek Paula obejmują autostrady, drogi A (główne drogi w Wielkiej Brytanii) i drogi B (drugorzędne drogi w Wielkiej Brytanii), pokonując znaczne odległości niemal codziennie. Pomimo tego, jakość wykonania samochodu jest dość dobra, poza kilkoma kwestiami estetycznymi, w tym kilkoma odpryskami kamieni tu i ówdzie oraz pewnym zużyciem elementów wnętrza.

Na szczęście dla nas, Paul zgodził się przekazać swój Model S na AutoTrader's Rory w celu przeprowadzenia dokładnej inspekcji i testów. Rory zapowiedział, że jego wyniki zostaną opublikowane w nadchodzących tygodniach w ramach trwającej serii, która dogłębnie przetestuje zasięg samochodu, stan baterii i ogólne osiągi. I nie trzeba dodawać, że z pewnością opublikujemy wszelkie nadchodzące aktualizacje i rewelacje z tej serii.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 06 > Tesla Model S pokonuje 430 000 mil na oryginalnym akumulatorze przy minimalnej utracie zasięgu i zerowym serwisie, przekraczając oczekiwania dotyczące długowieczności pojazdów elektrycznych
Sambit Saha, 2024-06- 8 (Update: 2024-08-15)