Tesla Model S z 260 000 mil na zegarze imponuje w teście rzeczywistego zasięgu, Model 3 "Highland" rozczarowuje, gdy Polestar 2 zdobywa koronę
Pomimo faktu, że Pojazdy elektryczne (EV) osiągnęły znaczny postęp dzięki licznym przełomom technologicznym, lęk przed zasięgiem nadal jest głównym czynnikiem, który kieruje podświadomym podejmowaniem decyzji przez znaczną część potencjalnych nabywców pojazdów elektrycznych, subtelnie zniechęcając ich, mimo że większość pojazdów elektrycznych ma obecnie więcej niż przyzwoity zasięg.
Motoryzacyjny kanał YouTube What Car poddał ostatnio testowi 12 pojazdów elektrycznych od najbardziej znanych producentów samochodów https://www.youtube.com/watch?v=W0cnbzd_fkUw celu odkrycia, jak daleko mogą one pojechać przed rozładowaniem, i porównania tej wartości z ich oficjalnymi danymi WLTP.
Wśród pretendentów do testu zasięgu https://www.youtube.com/watch?v=W0cnbzd_fkU znalazły się Tesla Model 3 RWD, Polestar 2, Renault Scenic, Kia EV9, Audi Q6 e-tron, BMW i5, Cupra Born, Volvo EX30, Hyundai Kona, Peugeot e-308 SW, Mini Cooper i wreszcie - zaprawiona w bojach Tesla Model S z 2015 roku z przebiegiem ponad 250 000 mil na zegarze.
Sam test został zaprojektowany tak, aby symulować rzeczywistą jazdę, w tym ruch uliczny, jazdę po autostradzie, a także jazdę z dużą prędkością. W przeciwieństwie do poprzedniego testu What Car's https://www.youtube.com/watch?v=c10Ck84QgEIktóry został zorganizowany w środku zimy, ten ostatni test został zorganizowany późno, w warunkach pogodowych i temperaturowych idealnych do maksymalizacji zasięgu elektrycznego.
Jeśli chodzi o wyniki https://www.youtube.com/watch?v=W0cnbzd_fkU , proszę przygotować się na zaskoczenie - lub nie, w zależności od tego, któremu pojazdowi elektrycznemu Państwo kibicowali. Pomimo posiadania największej baterii o pojemności 99,8 kWh, Kia EV9 zdołała zająć dopiero trzecie miejsce, pokonując 314 mil przed zatrzymaniem. Renault Scenic zajął drugie miejsce, pokonując 322 mile z wydajnością 3,7 mil/kWh.
Polestar 2, dzięki imponującej wydajności 4,2 mil/kWh, królował w teście zasięgu, pokonując 333 mile. Nie był jednak najbardziej wydajny z całej gamy - ten medal trafił do Model 3który pokonał rozczarowujący dystans 255 mil - prawie 19,7% mniej niż szacuje WLTP, ale z imponującą wydajnością 4,4 mil/kWh.
Być może najbardziej imponujące jest to, że prawie 10-letni Model S 90D z przebiegiem ponad 260 000 mil na zegarze pokonał przyzwoity dystans 213 mil pomimo swojego wieku i degradacji baterii. Jest to zgodne z poprzednimi raportami które omówiliśmyktóre wskazują, że nawet po przejechaniu setek tysięcy kilometrów, pojazdy elektryczne są nadal bardzo użyteczne w codziennym życiu z przyzwoitymi wartościami zasięgu.