Tesla Model S z silnikiem wysokoprężnym pokonuje 3500 mil na 76 galonach paliwa
Uzbrojony w lekcje wyciągnięte z poprzedniej podróży z Teslą wyposażoną w generator ICE, zespół Warped Perception umieścił 3,0-litrowy silnik wysokoprężny w Modelu S.
Stary silnik spalinowy z turbodoładowaniem został wykorzystany jako generator energii elektrycznej do ładowania akumulatora Tesli, a zespół był w stanie pokonać 3500 mil tym urządzeniem, spalając 76,2 galona oleju napędowego.
Ta wprawdzie nieefektywna konfiguracja zwróciła około 45,69 MPG średniego zużycia paliwa do zasilania Modelu S AWD, czyli około jednej trzeciej szacunkowego ekwiwalentu EPA MPG.
Wnioski wyciągnięte z poprzedniej podróży z dala od ładowarki obejmowały przeróbkę układu chłodzenia silnika, a także wyciszenie go za pomocą bardziej rozbudowanego układu wydechowego.
Tym razem YouTuberzy przenieśli chłodnicę silnika wysokoprężnego z przodu Tesli, gdzie znajdowałby się bagażnik, i idealnie tam pasowała, działając lepiej dzięki zwiększonemu przepływowi powietrza, gdy samochód elektryczny był w ruchu.
Ciągły hałas i zapach ICE z tyłu Tesli, który był problemem poprzednim razem, został rozwiązany przez trójkomorowy układ wydechowy, który wykonał godną pochwały pracę, zagłuszając hałas i wibracje silnika wysokoprężnego.
Przejechanie 3500 mil w obie strony nie obyło się jednak bez problemów, począwszy od zatkanych filtrów paliwa i wycieków oleju, a skończywszy na wężach chłodzących przebitych przez żwir drogowy.
Ostatecznie jednak zabawny eksperyment polegający na trzymaniu Tesli Model S z dala od ładowarki EV z generatorem ICE w bagażniku zakończył się sukcesem, ku rozczarowaniu gości hotelowych i kupujących w Costco wokół parkingów, na których Tesla była ładowana przez noc przez hałaśliwy silnik wysokoprężny.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
Wypaczona percepcja (YT)