Tesla Model S z zimy do lata stracił zaledwie 20% zasięgu, osiągając nowy rekord na jednym ładowaniu
Po zimowym zwycięstwie, Tesla Model S LR zdołała pobić zarówno letni rekord zasięgu, jak i własne oficjalne szacunki zasięgu EPA. Podczas jazdy po norweskich wiejskich drogach w wymagającym teście zasięgu przeprowadzonym przez lokalny magazyn Motor, bateria Modelu S padła po przejechaniu aż 417 mil (672 km) na jednym ładowaniu. Dla porównania, oficjalny szacunek EPA wynosi 405 mil i jest to jak dotąd najbardziej rygorystyczny standard pomiarowy.
Rzeczywisty test zasięgu Motor jest przeprowadzany zarówno zimą, gdy temperatury są poniżej zera, jak i teraz latem, gdy wahają się między 59-68 ° F lub 15-20 stopni Celsjusza, czyli w niemal idealnych warunkach. Tej zimy Model S pokonał 530 km (329 mil) trasy, zanim oddał ducha. Wykazał on tylko około 20% utratę zasięgu w niskich temperaturach, co czyni Teslę jednym z najbardziej wydajnych pojazdów elektrycznych na świecie, co potwierdziło wiele porównań zasięgu do tej pory.
Jeśli chodzi o wicemistrzostwo w letnim teście zasięgu pojazdów elektrycznych, nagroda ta trafiła do Polestar 2, ale zajęła odległe drugie miejsce z 374 milami pokonanymi, poniżej rzeczywistych specyfikacji. Innymi pojazdami elektrycznymi w teście, którym udało się pokonać własne szacunki zasięgu, były NIO ET5 i Nissan Ariya, podczas gdy SUV premium XPeng G9 zgarnął tort, przekraczając własne specyfikacje zasięgu o 13%.
Oczywiście zasięg na jednym ładowaniu zależy od pojemności akumulatora, a Model S ma duży akumulator o pojemności 100 kWh. Okazał się jednak również niezwykle wydajny przy bardzo skromnym poborze mocy 14,4 kWh, któremu tylko kilka modeli AWD w testowanym pakiecie zdołało dorównać lub pobić.
Pobierz złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon