Tesla Model Y bezpieczniejsza niż Volvo w trudniejszych testach zderzeniowych, uzyskując najwyższą ocenę IIHS za bezpieczeństwo pieszych
Pomimo nowej, bardziej rygorystycznej konfiguracji testu zderzeniowego niezależnego Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), Tesla Model Y przeszedł go śpiewająco, osiągając nawet lepsze wyniki niż w starym teście.
Na przykład w części testu "od słupka B do wzdłużnej linii środkowej siedzenia kierowcy" Model Y uzyskał wynik -30 cm. Ta ujemna liczba wskazuje stopień, w jakim zmiażdżony obszar odkształca się, aby zatrzymać się przed linią środkową siedzenia.
Dla porównania, standard bezpieczeństwa pojazdów ICE - Volvo XC90, które również uzyskało najwyższą ocenę bezpieczeństwa IIHS - ustąpiło bardziej podczas nowego testu zderzenia bocznego z deformacją -18,5 cm. Model Y uzyskał najwyższą ocenę G w małych i umiarkowanych testach zderzeniowych, a także w testach zderzeń czołowych z pieszymi.
Jedyną oceną poniżej maksymalnego poziomu bezpieczeństwa była łatwość użycia zatrzasków fotelika dziecięcego, gdzie uzyskał wynik akceptowalny. Osiągi Modelu Y w testach bezpieczeństwa zderzeniowego wynikają zarówno z umiejętności inżynieryjnych Tesli, jak i z pewnych osobliwości konstrukcyjnych samochodów elektrycznych, takich jak przewożenie wytrzymałego i ciężkiego akumulatora zainstalowanego w podłodze.
Istnieje wiele niepotwierdzonych dowodów na to, że światowy najlepiej sprzedający się jest również jednym z najbezpieczniejszych samochodów dla kierowcy i pasażerów na drodze poza standardowymi testami zderzeniowymi. W jednym z takich dziwnych wypadków, w którym Model Y uległ podwójnemu zderzeniu z samochodem dostawczym, ocalały Paul M. napisał:
Powiedziano mi później, że były dwa zderzenia. Pierwsze, kiedy uderzyłem w 3 drzewa przede mną, a drugie, kiedy ciężarówka, która początkowo uderzyła we mnie bokiem, w jakiś sposób jechała za mną przez 4 pasy i uderzyła mnie od tyłu po początkowym uderzeniu. Jakimś cudem nie straciłem przytomności i byłem w stanie wyciągnąć się przez okno pasażera ze złamaną miednicą. Powiedziano mi również, że gdyby samochód miał normalny przedni silnik, prawdopodobnie by mnie zmiażdżył.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon