Tesla Model Y i Hyundai Ioniq 5 nie mają oficjalnego zasięgu we wszystkich temperaturach, VW ID.4 i Ford Mustang Mach-E radzą sobie dobrze latem
Amerykański producent samochodów Tesla trafił ostatnio na dość negatywne nagłówki z wątpliwą obsługą skarg dotyczących zasięgu swoich pojazdów elektrycznych, a nowy test przeprowadzony przez Consumer Reports wydaje się podkreślać te kwestie, ponieważ szeroko popularny Tesla Model Y okazał się mieć krótszy rzeczywisty zasięg niż oficjalne 326 mil, które zostały zmierzone zgodnie z normą EPA.
Powszechnie wiadomo, że większość pojazdów elektrycznych zmaga się z niskimi temperaturami otoczenia, więc nie jest zaskoczeniem, że test organizacji konsumenckiej potwierdził tę niedogodność. Tesla Model Y, VW ID.4ford Mustang Mach-E i Hyundai Ioniq 5 straciły znaczną część swojego zasięgu przy 17 stopniach Fahrenheita. W pełni elektryczny SUV był w stanie przejechać 186 mil na jednym ładowaniu. Nieco bardziej zaskakujący jest słaby wynik Tesli Model Y w dość przyjemnej temperaturze 85 stopni Fahrenheita, ponieważ bestseller nadal nie osiągnął oficjalnego zasięgu EPA o 16 procent, pokonując zaledwie 274 zamiast 326 mil na jednym ładowaniu.
W przeciwieństwie do rozczarowującej Tesli Model Y, model Ford Mustang Mach-E pozostawił dobre wrażenie w tych okolicznościach i przekroczył oficjalną liczbę EPA o 5 mil, co dało zasięg 275 mil. VW ID.4 również przekroczył oczekiwania i był wystarczająco wydajny, aby przejechać 256 mil zamiast reklamowanych 240 mil na jednym ładowaniu. Tymczasem elegancki Hyundai Ioniq 5 dołączył do Modelu Y i nigdy nie udało mu się utrzymać zasięgu 256 mil, chociaż południowokoreański pojazd elektryczny nie osiągnął tego wyniku o zaledwie kilka mil. Więcej szczegółów na temat pouczającego testu zasięgu w świecie rzeczywistym można znaleźć w odpowiednim artykule na stronie Consumer Reports.
Sprawdź osłonę przeciwsłoneczną ToughPro do Hyundai Ioniq 5 na Amazon
Źródło(a)
Raporty konsumenckie przez InsideEVs, Zdjęcie: Kevin Bonilla