Tesla Model Y wycofany w celu wyrównania kąta przedniej kamery wpływającego na hamulce awaryjne i zapobieganie kolizjom bez ostrzeżenia
Tesla wydała jeden z 62 wycofań, które analitycy przewidywali, że Model Y zostanie poddany podczas swojego cyklu życia, tym razem z powodu usterki, która faktycznie będzie wymagała wizyty w centrum serwisowym, a nie prostej aktualizacji OTA. Niektóre jednostki Model Y, Model X i Model S najwyraźniej mają źle ustawione przednie kamery, mówi Tesla i udostępnia narzędzie VIN check recall tool aby sprawdzić, czy dotyczy to konkretnego pojazdu.
Niewłaściwie ustawiona przednia kamera nie jest trywialnym wycofaniem, takim jak niedawne Model Y wyciek wody z bagażnikaponieważ faktycznie wpływa na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. W wycofaniu Tesla wspomina, że niestandardowy kąt nachylenia kamery może prowadzić do "aktywnych funkcji bezpieczeństwa, w tym automatycznego hamowania awaryjnego, ostrzegania przed kolizją z przodu i asystenta utrzymania pasa ruchu, które mogą być niedostępne...".
Co straszniejsze, systemy hamowania awaryjnego i ostrzegania przed kolizją faktycznie dezaktywują się "bez ostrzegania kierowcy", dodaje Tesla, podczas gdy kierowcy mogą myśleć, że systemy bezpieczeństwa pojazdu są włączone i działają. Najwyraźniej dotyczy to partii około 1,337 pojazdów w USA, a Tesla prosi ich właścicieli o znalezienie czasu i odwiedzenie centrum serwisowego w celu naprawy, dodając chronologię ustaleń:
Bez ponoszenia kosztów przez klienta, Tesla Service sprawdzi kąt nachylenia kamer skierowanych do przodu w dotkniętych pojazdach i, w razie potrzeby, dostosuje kąt do specyfikacji. Tesla nie planuje umieszczać w powiadomieniu właściciela z części 577 oświadczenia o zwrocie kosztów przed zgłoszeniem, ponieważ nie ma napraw pogwarancyjnych związanych z tym stanem.
- Od 23 maja 2023 r. do 9 czerwca 2023 r. Tesla badała wzrost liczby niektórych pojazdów klientów MY 2023 Model S, Model X i Model Y z kamerami skierowanymi do przodu, których kąt nachylenia był poza specyfikacją.
- Od 9 czerwca 2023 r. do 7 lipca 2023 r. firma Tesla dokonała przeglądu danych dotyczących kąta nachylenia kamery, aby ocenić podejrzewaną przyczynę źródłową. Ponadto firma Tesla rozpoczęła ocenę ryzyka, a także przegląd specyfikacji projektowych, dokumentacji produkcyjnej i dostępnych danych pojazdów w celu określenia zakresu populacji pojazdów potencjalnie dotkniętych usterką.
- W dniu 7 lipca 2023 r. firma Tesla zakończyła dochodzenie i potwierdziła podejrzewaną przyczynę źródłową, ocenę ryzyka i populację pojazdów dotkniętych usterką. Tego samego dnia podjęto decyzję o dobrowolnym wycofaniu produktu z rynku
- Do 14 lipca 2023 r. firma Tesla zidentyfikowała 83 roszczenia gwarancyjne i 2 zgłoszenia terenowe (otrzymane między 8 czerwca 2023 r. a 13 lipca 2023 r.), które mogą być związane z opisanym powyżej stanem. Firma Tesla nie jest świadoma żadnych wypadków, obrażeń ani zgonów, które mogą być związane z tym stanem.
"Przedmiotowa populacja obejmuje niektóre pojazdy Model S, Model X i Model Y z roku modelowego (MY) 2023 i została oparta na przeglądzie dokumentacji produkcyjnej i danych kąta nachylenia kamery pokładowej" - wyjaśnia Tesla w raporcie z wycofania.
Pobierz 48A Tesla Wall Connector z 24-calowym kablem na Amazon
Źródło(a)
Teslaprzez DriveTeslaCanada