Tesla Model Y z bateriami BYD według raportu trafi do berlińskiej Gigafactory
Ekskluzywny raport niemieckiego outletu EV Teslamag.de twierdzi, że produkcja Modelu Y w berlińskiej Gigafactory doczeka się drobnych zmian, które mogą pomóc w złagodzeniu niektórych problemów Tesli z notoryczną listą oczekujących https://www.notebookcheck.net/Tesla-Model-Y-is-now-released-in-Australia-Japan-and-New-Zealand-at-AU-77-356-price-with-decent-delivery-times.627144.0.html. Tesla Gigafactory w Berlinie rzekomo zacznie produkować jednostki Modelu Y zasilane bateriami BYD zamiast własnych strukturalnych pakietów baterii firmy.
Baterie BYD będą występować tylko w bazowym Modelu Y z napędem RWD, ale mają odgrywać taką samą rolę strukturalną jak pakiety baterii Tesli, wskazując na szczegółową współpracę inżynieryjną między firmami. Te pakiety baterii BYD będzie z LFP (fosforan żelaza litu), i europejskie zatwierdzenia regulacyjne uzyskane przez Teslę pod koniec ubiegłego roku zdają się sugerować, że wyposażony przez BYD, tylnonapędowy wariant Modelu Y będzie miał zasięg WLTP wynoszący 440 km, co oznacza spadek z obecnie oferowanych 455 km.
BYD niedawno wyprzedził LG by stać się drugim największym na świecie dostawcą baterii elektrycznych, a na stronie pojawiły się doniesienia o współpracy między chińskim producentem a Teslą już w sierpniu ubiegłego roku. Tesla ma już relacje z dostawcami CATL, LG Energy Solutions i Panasonic, podczas gdy nowe baterie BYD dla berlińskiej Gigafactory, miejmy nadzieję, pomogą złagodzić problemy z łańcuchem dostaw w innych regionach, które wcześniej musiały wysyłać pakiety baterii do Europy, aby zaspokoić popyt.