Notebookcheck Logo

Tesla, Polestar, Rivian wypadają słabo w badaniu J.D. Power Initial Quality Study - starsi producenci pojazdów elektrycznych nie wypadają dużo lepiej

Usunięcie fizycznego sterowania wycieraczkami na rzecz przycisków na kierownicy jest obwiniane za obniżenie wyników J.D. Power. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Usunięcie fizycznego sterowania wycieraczkami na rzecz przycisków na kierownicy jest obwiniane za obniżenie wyników J.D. Power. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Tesla i Rivian zremisowały z wyjątkowo słabymi wynikami w badaniu J.D. Power Initial Quality Study, przy czym Polestar uzyskał znacznie gorsze wyniki niż oba. Badanie obwinia spadek wydajności Tesli za usunięcie funkcji. Średnio pojazdy elektryczne miały o 86 więcej problemów na 100 egzemplarzy niż ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi i wysokoprężnymi.
E-Mobility Fail Business

Firma J.D. Power opublikowała wyniki badania Initial Quality Study 2024, w którym ocenia średnią jakość różnych marek motoryzacyjnych. Firma J.D. Power przeprowadziła ankietę wśród 99 144 nabywców i leasingobiorców samochodów na temat liczby problemów, których doświadczyli w ciągu pierwszych 90 dni posiadania pojazdu.

Jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, J.D. Power wykazało, że pojazdy elektryczne miały średnio 266 PP100 (problemów na 100 sztuk) - o 86 PP100 więcej niż średnia 180 PP100 dla samochodów napędzanych benzyną i olejem napędowym. Podczas gdy Tesla wcześniej odnotowała poprawę, w badaniu z 2024 roku Tesla cofnęła się do oceny 266 PP100 (257 w 2023)), przy czym badacze obwiniają w dużej mierze usunięcie tradycyjnych elementów sterujących w samochodzie, takich jak zastąpienie wskaźników przyciskami na kierownicy.

Funkcje, elementy sterujące i wyświetlacze to druga najbardziej problematyczna kategoria w badaniu, nieco lepsza tylko od notorycznie podatnej na problemy kategorii infotainment. Od tak pozornie prostych funkcji, jak wycieraczki przedniej szyby i lusterko wsteczne, po bardziej skomplikowane działanie aplikacji OEM na smartfony, kategoria ta jest szczególnie kłopotliwa w pojazdach elektrycznych. Częstotliwość występowania PP100 w tej kategorii jest o ponad 30% wyższa w pojazdach elektrycznych niż w pojazdach napędzanych gazem. Sytuację pogarsza niedawne przejście Tesli na montowane na kierownicy przyciski klaksonu i kierunkowskazów, co nie zostało dobrze przyjęte przez właścicieli. -J.D. Power IQS 2024.

Rivian zremisował z Teslą na 266 PP100 - nie jest to całkowicie zaskakujący wynik dla startupu EV - chociaż nie można zmierzyć postępu, ponieważ nie był on oceniany w poprzednich latach. Z drugiej strony, Polestar spadł jeszcze bardziej w dół rankingu z wyniku 313 PP100 w 2023 r. do 316 PP100 w tym roku. Volvo, właściciel Polestar, nie uzyskał znacznie lepszego wyniku niż jego spółka zależna zajmująca się wyłącznie pojazdami elektrycznymi, zdobywając aż 242 PP100.

Średnia badania dla wszystkich marek wyniosła 195 PP100, a amerykańscy producenci samochodów RAM i Chevrolet znaleźli się na szczycie rankingu z wynikami odpowiednio 149 i 160 PP100. Porsche, twórcy modelu Taycan EVuzyskali imponującą średnią 172 PP100, choć jest to prawdopodobnie wynik wypaczony przez szerokie portfolio silników spalinowych, a nie Taycan.

Toyota, pomimo swojej reputacji solidnych, niezawodnych i bezproblemowych samochodów, zdołała uplasować się tylko nieznacznie powyżej średniej, osiągając rozczarowujący wynik 192 PP100. Chociaż F-150 Lightning nie jest bezpośrednio wymieniony w wynikach badania, Ford uzyskał średnią ocenę PP100 na poziomie 179 PP100.

Źródło(a)

J.D. Power (1, 2)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 06 > Tesla, Polestar, Rivian wypadają słabo w badaniu J.D. Power Initial Quality Study - starsi producenci pojazdów elektrycznych nie wypadają dużo lepiej
Julian van der Merwe, 2024-06-28 (Update: 2024-06-28)