Tesla Vision-only Park Assist bez czujników ultradźwiękowych rozwija się do większej liczby samochodów, ale wydajność jest różna
Tesla zwija swoją aktualizację Park Assist dla nowszych samochodów bez ultradźwiękowych czujników parkowania (USS) do szerszej publiczności i początkowe testy właścicieli są trafione lub nie. Usunięcie USS mogło zaoszczędzić Tesli około 144 USD na samochód w kosztach produkcji i automaker obiecał, że przyniesie z powrotem funkcje, które USS służył z aktualizacją, która wykorzystuje system kamery samochodu do wykonywania tych samych zadań.
Pierwszy w kolejce do aktualizacji był Park Assist jako prawdopodobnie najprostsza opcja do pokrycia z kamer tylko. Początkowo został wydany tylko do płacących klientów FSD Beta, ale teraz toczy się do szerszego grona właścicieli Tesli z aktualizacją 2023.6.9.
To dało ludziom szansę przetestować go od wczoraj i choć opinie są ogólnie pozytywne, biorąc pod uwagę, że ich samochody zostały pozbawione jakiejkolwiek opcji wspomagania parkowania przez jakiś czas, niektórzy są nonplussed. Według kilku relacji, pomiary dokonywane za pomocą kamery nie są wyjątkowo dokładne, a czasami wykrywanie jest problemem, w zależności od obiektu, z którym mamy do czynienia.
Choć tzw. wersja Tesla Vision Park Assist oferuje coś, czego nie oferowały ultradźwiękowe czujniki parkowania, a mianowicie 360-stopniowy widok również na boki pojazdu, to cierpi na martwe pola, zwłaszcza w słabym oświetleniu. Zestaw USS może nie rozciąga się na boki, ale ma świetny zapis wykrywania przeszkód z przodu i z tyłu, w tym dla krawężników i małych zwierząt przechodzących za pojazdem podczas parkowania tyłem.
2024 Aktualizacja Tesla Model 3, nazwana "Project Highland, będzie podobno miała nową kamerę wysokiej rozdzielczości umieszczoną w przednim zderzaku, jak ta w Cybertrucku. Rozwiązałoby to problem martwego pola w Tesli z systemem Vision-only Park Assist, ale może to nie uspokoić właścicieli Tesli bez systemu USS , którzy nie mogą wyposażyć się w najnowszy zestaw komputera i kamery HW4 który będzie miał Project Highland.
Pobierz Brandmotion 5000-CA5 Curb Alert PRO Curb Warning System na Amazon
It seems to swing the measurements quite a bit while reading the environment. I saw 26-30 when just putting the car into reverse. The distance to the garage was is ~30 inches (I know I can tape measure better, hard with one hand) pic.twitter.com/t7C1KvoaHz
— MAN ZONE (@ManZoneBeer) March 24, 2023
Źródło(-a)
Meriak67 (Reddit), Kevin Chon