Tesla i Mercedes na czele rankingu zmian klimatycznych, podczas gdy Toyota aktywnie sabotuje transformację pojazdów elektrycznych i śmieje się do rozpuku
Popularna hybryda Toyoty Prius Prime niedawno pokonała Teslę w kategorii tytuł najbardziej ekologicznego samochodu w badaniu uwzględniającym emisje z całego cyklu życia pojazdu.
Jednak sama Toyota, wraz z innymi japońskimi producentami samochodów, znajduje się na samym dole rankingu, jeśli chodzi o politykę przyjazną dla klimatu, zgodnie z nową analizą 15 głównych firm motoryzacyjnych.
Według badania "Automakers and Climate Policy Advocacy", japońskie marki, takie jak Toyota, Honda, Suzuki czy Mazda, będą miały najniższy udział pojazdów elektrycznych w swoich modelach w 2030 roku.
Co więcej, aktywnie lobbują one przeciwko bardziej rygorystycznej polityce w zakresie emisji, która doprowadziłaby do szybszego przejścia do ery pojazdów elektrycznych.
"Toyota jest najgorzej ocenianą firmą w tej analizie, która sprzeciwia się regulacjom klimatycznym promującym pojazdy elektryczne na baterie w wielu regionach, w tym w USA, Australii i Wielkiej Brytanii" - czytamy w badaniu.
Toyota jednak niedawno pochwaliła się że czuje się usprawiedliwiona za swoje bardziej ostrożne podejście do wysiłków na rzecz dekarbonizacji w sektorze transportu. Od dawna opowiada się za bardziej zróżnicowaną mieszanką pojazdów w zależności od regionu i preferencji klientów.
Ani infrastruktura w krajach rozwijających się, argumentuje Toyota, ani portfele nabywców nie są obecnie gotowe na zawrotne tempo adopcji pojazdów elektrycznych i globalne dotacje, za którymi opowiadają się twórcy polityki klimatycznej.
Na drugim końcu spektrum zielonej transformacji znajdują się Tesla, Mercedes i BMW, które są jedynymi dużymi producentami samochodów, którzy mają spełnić nową mapę drogową Międzynarodowej Agencji Energii dotyczącą ocieplenia o 1,5°C, aby do 2030 r. sprzedawać co najmniej 66% pojazdów elektrycznych lub hybrydowych.
Tesla, w szczególności, jest jedyną firmą motoryzacyjną, która nie opowiadała się przeciwko żadnym emisjom ograniczeniom emisji "Spośródwszystkich analizowanych producentów samochodów, tylko Tesla (ocena B) ma pozytywne poparcie dla klimatu zgodne z polityką opartą na nauce", chwali analiza.
Globalne spowolnienie sprzedaży pojazdów elektrycznych sprawia jednak, że rynek ma odmienne zdanie, ponieważ tempo wzrostu Tesli znacznie spadło, podczas gdy sprzedaż hybryd Toyoty kwitnie i właśnie odnotowała kwartalny rekord zysku w wysokości ponad 30 miliardów dolarów.
Toyota prognozuje jednak 28% spadek rocznego zysku w tym roku właśnie ze względu na duże planowane inwestycje w "obszary wzrostu", takie jak nowe modele EV, więc jej historia elektryfikacji do 2030 r. nie została jeszcze napisana.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon