Notebookcheck Logo

Tesla i Mercedes na czele rankingu zmian klimatycznych, podczas gdy Toyota aktywnie sabotuje transformację pojazdów elektrycznych i śmieje się do rozpuku

Tesla osiąga najwyższe wyniki w zakresie polityki klimatycznej (zdjęcie: Tesla)
Tesla osiąga najwyższe wyniki w zakresie polityki klimatycznej (zdjęcie: Tesla)
W epickiej walce Tesli z Toyotą o zmianę klimatu, jeden z producentów samochodów nie tylko sceptycznie podchodzi do transformacji pojazdów elektrycznych, ale także aktywnie ją sabotuje.
E-Mobility

Popularna hybryda Toyoty Prius Prime niedawno pokonała Teslę w kategorii tytuł najbardziej ekologicznego samochodu w badaniu uwzględniającym emisje z całego cyklu życia pojazdu.

Jednak sama Toyota, wraz z innymi japońskimi producentami samochodów, znajduje się na samym dole rankingu, jeśli chodzi o politykę przyjazną dla klimatu, zgodnie z nową analizą 15 głównych firm motoryzacyjnych.

Według badania "Automakers and Climate Policy Advocacy", japońskie marki, takie jak Toyota, Honda, Suzuki czy Mazda, będą miały najniższy udział pojazdów elektrycznych w swoich modelach w 2030 roku.

Co więcej, aktywnie lobbują one przeciwko bardziej rygorystycznej polityce w zakresie emisji, która doprowadziłaby do szybszego przejścia do ery pojazdów elektrycznych.

"Toyota jest najgorzej ocenianą firmą w tej analizie, która sprzeciwia się regulacjom klimatycznym promującym pojazdy elektryczne na baterie w wielu regionach, w tym w USA, Australii i Wielkiej Brytanii" - czytamy w badaniu.

Toyota jednak niedawno pochwaliła się że czuje się usprawiedliwiona za swoje bardziej ostrożne podejście do wysiłków na rzecz dekarbonizacji w sektorze transportu. Od dawna opowiada się za bardziej zróżnicowaną mieszanką pojazdów w zależności od regionu i preferencji klientów.

Ani infrastruktura w krajach rozwijających się, argumentuje Toyota, ani portfele nabywców nie są obecnie gotowe na zawrotne tempo adopcji pojazdów elektrycznych i globalne dotacje, za którymi opowiadają się twórcy polityki klimatycznej.

Na drugim końcu spektrum zielonej transformacji znajdują się Tesla, Mercedes i BMW, które są jedynymi dużymi producentami samochodów, którzy mają spełnić nową mapę drogową Międzynarodowej Agencji Energii dotyczącą ocieplenia o 1,5°C, aby do 2030 r. sprzedawać co najmniej 66% pojazdów elektrycznych lub hybrydowych.

Tesla, w szczególności, jest jedyną firmą motoryzacyjną, która nie opowiadała się przeciwko żadnym emisjom ograniczeniom emisji "Spośródwszystkich analizowanych producentów samochodów, tylko Tesla (ocena B) ma pozytywne poparcie dla klimatu zgodne z polityką opartą na nauce", chwali analiza.

Globalne spowolnienie sprzedaży pojazdów elektrycznych sprawia jednak, że rynek ma odmienne zdanie, ponieważ tempo wzrostu Tesli znacznie spadło, podczas gdy sprzedaż hybryd Toyoty kwitnie i właśnie odnotowała kwartalny rekord zysku w wysokości ponad 30 miliardów dolarów.

Toyota prognozuje jednak 28% spadek rocznego zysku w tym roku właśnie ze względu na duże planowane inwestycje w "obszary wzrostu", takie jak nowe modele EV, więc jej historia elektryfikacji do 2030 r. nie została jeszcze napisana.

Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon

Tesla prowadzi w rankingu rzeczników klimatu
Tesla prowadzi w rankingu rzeczników klimatu

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 05 > Tesla i Mercedes na czele rankingu zmian klimatycznych, podczas gdy Toyota aktywnie sabotuje transformację pojazdów elektrycznych i śmieje się do rozpuku
Daniel Zlatev, 2024-05-19 (Update: 2024-05-19)