Tesla jest najtańszą marką samochodów do długoterminowego utrzymania, jak wynika z danych Consumer Reports
Właściciele Tesli według analizy Consumer Reports, na którą powołuje się , właściciele Tesli muszą wyłożyć najmniej pieniędzy na koszty związane z konserwacją. Chociaż może to być szokiem dla przeciwników pojazdów elektrycznych, którzy mocno wierzą, że pojazdy elektryczne są z natury zawodne i drogie, w rzeczywistości odkrycie to nie jest niczym niezwykłym.
W rzeczywistości pojazdy elektryczne mają znacznie mniej ruchomych części mechanicznych w porównaniu do swoich odpowiedników ICE. W rezultacie pojazdy ICE wymagają częstych i często kosztownych usług, podczas gdy pojazdy elektryczne nie wymagają prawie żadnych. W ciągu ostatnich kilku miesięcy obszernie omówiliśmy kilka Tesli o bardzo dużym przebieguw tym jeden z ponad 430 000 mil na zegarzewłaściciele mieli tylko jedno do powiedzenia - ich pojazdy elektryczne nie wymagały prawie żadnych usług i nadal były na oryginalnym akumulatorze i silnikach.
W danych Consumer Reports dotyczących najtańszych marek samochodów do długoterminowego utrzymania, Tesla uplasowała się na samym szczycie, a za nią Buick i Toyota, z Land Roverem czającym się na samym dole, co nie powinno nikogo dziwić, biorąc pod uwagę, że luksusowe marki rzadko kojarzą się z tanimi kosztami eksploatacji. Aby uzyskać szczegółowe spojrzenie na wykres, tweet Tesli został połączony poniżej.
Tesla vehicles cost the least to maintain per Consumer Reports pic.twitter.com/cc324ajyE2
— Tesla (@Tesla) August 7, 2024
Oczywiście może to nie być doświadczenie wszystkich. Nie można zaprzeczyć, że pojazdy Tesli często mają słabe dopasowanie i wykończenie, a firma wydała kilka masowych wycofań z podobnych powodów z podobnych powodów. Jest to jednak całkowicie niedociągnięcie Tesli i nie wynika z natury pojazdów elektrycznych. Pojazdy elektryczne i ICE mają również kilka wspólnych cech w zakresie okresowego serwisowania, takich jak wymiana filtrów powietrza, sporadyczna wymiana opon, wymiana klocków hamulcowych (znacznie rzadziej, dzięki hamowaniu regeneracyjnemu) i nigdy nie zaszkodzi od czasu do czasu poddać pojazd kontroli.
Niedawno na stronie Tesla opublikowała raport który wykazał, że nawet po przejechaniu 200 000 mil - typowego całkowitego przebiegu w całym okresie eksploatacji samochodu - Model S i Model Y straciły średnio tylko około 12% i 15% zasięgu, co dowodzi, że akumulatory EV mogą z łatwością przetrwać sam samochód, co jest niezwykle imponującym wyczynem, niezbędnym do zminimalizowania śladu węglowego samochodu (przy jednoczesnym lekkim obciążeniu kieszeni właściciela).
W połączeniu z imponująco niskimi kosztami utrzymania, stale rosnącym zasięgiem elektrycznym i imponującą długoterminową niezawodnością, nie ma prawie żadnego powodu, aby nie przesiąść się na samochód elektryczny, zwłaszcza że przystępność cenowa nieuchronnie się poprawia.
Yup. This is my service history since September of 2021 when I took delivery.
— Nic Cruz Patane (@niccruzpatane) August 7, 2024
Our Model Y has never seen a service center. pic.twitter.com/1DlFEEKYMr