Tesla może anulować produkcję akumulatorów Model Y, Cybertruck 4680 do końca 2024 r
Tesla opracowuje swoje ogniwa 4680 do użytku zarówno w Modelu Y, jak i Cybertruck od 2020 roku i chociaż firma EV obiecała tańsze baterie i zwiększone możliwości produkcyjne w wyniku zastosowania nowej technologii ogniw, nie zostało to jeszcze zrealizowane. Teraz raport z The Information twierdzi, że dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, zwiększył presję na zespół 4680, wyznaczając termin do końca roku na uporządkowanie rampy produkcyjnej dla ogniwa 4680.
Według dwóch wewnętrznych źródeł, Musk rozważa całkowite złomowanie rampy produkcyjnej 4680, jeśli zespół nie znajdzie rozwiązania. Electrek donosi, że proces produkcji suchej katody może być częścią problemu związanego ze zwiększeniem produkcji ogniw 4680. Co ciekawe, źródła cytowane przez The Information nie twierdzą bezpośrednio, że bateria nie ma przyszłości, jeśli Musk zrezygnuje z rampy, chociaż może to spowodować znaczące zmiany kosztów w całej gamie pojazdów elektrycznych Tesli.
W chwili pisania tego tekstu tylko Tesla Cybertruck i niektóre wersje Tesli Model Y używają ogniw 4680, więc tylko te dwa modele - jeden jest bestsellerem Tesli, a drugi jest prawdopodobnie jej najbardziej znanym pojazdem - prawdopodobnie zostaną dotknięte zmianami w dostawach 4680. Obecnie istnieją inni producenci baterii, którzy oferują ogniwa 4680. Na przykład BYD i CATL mają własne wersje ogniw 4680, a LGES rozpoczął już pilotażową produkcję ogniw 4680, podczas gdy ostatnie doniesienia wskazują, że SK On, Samsung i Panasonic chcą rozpocząć produkcję 4680 "w najbliższej przyszłości"
Największą implikacją dla Tesli w porzuceniu wewnętrznych ogniw 4680 do produkcji Cybertruck i Modelu Y jest utrata zachęta podatkowa IRA EV w wysokości 7,500 USD która sprawiła, że jej pojazdy elektryczne są znacznie bardziej przystępne cenowo niż konkurencja, która wykorzystuje technologię baterii pochodzącą głównie z Chin.
Kup model odlewu ciśnieniowego Hot Wheels id Vehicles Tesla Cybertruck 1:64 na Amazon.