Tesla może produkować tańsze chińskie baterie i nadal korzystać z federalnych ulg podatkowych
Podczas gdy Ford dokłada wszelkich starań, aby zapewnić, że jego bateria LFP fabryka lFP z chińskim CATL kwalifikuje się do dotacji federalnych, Tesla być może znalazła sposób, aby zapewnić, że zrobi to samo, a jednocześnie ograniczyć kontrolę regulacyjną. Ford chce obejść ograniczenia dotyczące dotacji na chińskie baterie zawarte w ustawie o redukcji inflacji, zachowując własność spółki joint venture z CATL w Michigan i po prostu licencjonować licencjonować tańszą technologię LFP i know-how w zakresie produkcji od Chińczyków.
Tesla również chce skorzystać z wyjątkowych zdolności produkcyjnych LFP największego na świecie producenta baterii, ale stara się nie angażować CATL w żaden inny sposób, kształt lub formę niż tylko zakup sprzętu od niego. Planuje zbudować zakład w Sparks, w pobliżu swojej Nevada Gigafactory, i rozpocząć produkcję 10GWh rocznej pojemności baterii LFP w przyszłym roku, początkowo dla swoich Megapack który obecnie rozwija się szybciej niż branża motoryzacyjna.
Tesla dokłada wszelkich starań, aby upewnić się, że kupuje tylko nieużywany sprzęt do ogniw LFP od CATL i pozwala swoim inżynierom go zainstalować, a następnie dostarcza surowce z zatwierdzonych przez władze federalne źródeł i samodzielnie obsługuje zakład Sparks. Ten schemat może przejść regulacje prawne lepiej niż umowy licencyjne i umowy dotyczące obsługi sprzętu Forda, tym bardziej, że Tesla obecnie buduje dużą rafinerię litu rafinerię litu na wybrzeżu Zatoki Perskiej, która powinna zostać uruchomiona w tym roku. W ten sposób zarówno wymagania dotyczące pozyskiwania surowców, jak i montażu baterii określone w ustawie o redukcji inflacji zostaną spełnione pomimo korzystania z maszyn CATL, dzięki czemu Tesla będzie mogła zakwalifikować się do pełnej kwoty federalnej ulgi podatkowej.
Ulga pokrywa 10% kosztów produkcji krytycznych materiałów, oprócz 10% na aktywne materiały elektrodowe, podczas gdy Biały Dom otrzymuje 35 USD/kWh dotacji na ogniwa i dodatkowe 10 USD/kWh na gotowe zestawy baterii. Przy planowanej pojemności 10 GWh nowego zakładu w Nevadzie, Tesla może zarobić przyzwoitą część zmian dzięki rządowej hojności. Okaże się również, czy zakład w Sparks będzie pilotażowym projektem Tesli w dążeniu do przeniesienia produkcji akumulatorów LFP na ziemię amerykańską.
W końcu ogniwa te zasilają jej najlepiej sprzedające się pojazdy i rozwijający się biznes Megapack, więc każda zgodność z federalnymi wymogami dotyczącymi ulg podatkowych pozwoli na subsydiowanie ich produkcji i znaczne obniżenie kosztów produkcji. Pierwszy pojazd Tesli przeznaczony na rynek masowy - Model 2 - będzie również zasilany bateriami LFP, a Elon Musk przewiduje, że sprzeda się on w milionach egzemplarzy.
Proszę kupić przenośną stację zasilania BLUETTI LFP na Amazon