Notebookcheck Logo

Tesla może przestać zgłaszać śmiertelne wypadki FSD, ponieważ zespół DOGE Muska przygotowuje się do porzucenia federalnych zasad bezpieczeństwa

Uszkodzona Tesla na złomowisku (źródło zdjęcia: Notebookcheck)
Uszkodzona Tesla na złomowisku (źródło zdjęcia: Notebookcheck)
Śmiertelne wypadki z udziałem funkcji autonomicznej jazdy Tesli mogą już nie prowadzić do wycofywania pojazdów, ponieważ zespół Trumpa przygotowuje nowe przepisy, które sprzyjają federalnej wizji regulacji Elona Muska.
E-Mobility

Federalne ramy regulacyjne dotyczące pojazdów autonomicznych mogą rzeczywiście zostać przepisane na korzyść Tesli, jeśli nowy raport o wysiłkach legislacyjnych zespołu przejściowego Trumpa się sprawdzi.

Na ostatniej konferencji prasowej dotyczącej wyników kwartalnych Tesli, Elon Musk powiedział, że nowo utworzony Departament Efektywności Rządu (DOGE) utoruje drogę do uruchomienia bezzałogowych pojazdów Tesli Robotaxi poprzez stworzenie ram regulacyjnych dotyczących pojazdów autonomicznych na szczeblu federalnym.

Przyniesie to korzyści wszystkim producentom samochodów, nie tylko Tesli, argumentował, ale nie wspomniał, że wysiłki legislacyjne mogą również obejmować ograniczenie istniejących przepisów, które bezpośrednio wpływają na odpowiedzialność Tesli jako jednego z największych dostawców oprogramowania wspomagającego kierowcę w branży motoryzacyjnej.

Z GM rzucając ręcznik na przedsięwzięcie autonomicznego pojazdu Cruise i Waymo działa w sposób ograniczony geograficznie, oprogramowanie FSD Tesli jest obecnie jedyną grą w mieście, jeśli chodzi o wdrażanie na dużą skalę autonomicznych pojazdów, takich jak dwumiejscowy Robotaxi.

W związku z tym część zespołu przejściowego Trumpa odpowiedzialna za ustawodawstwo transportowe przygotowała ruch deregulacyjny, który jest zgodny z credo DOGE polegającym na usuwaniu nadmiernego zasięgu rządu. Zamiast jednak tworzyć przepisy dotyczące pojazdów autonomicznych na szczeblu federalnym, dąży do usunięcia zabezpieczeń sprawozdawczych, których NHTSA wymaga od firm dostarczających systemy wspomagające kierowcę, takie jak FSD Tesli.

Jeśli administracja Trumpa wprowadzi w życie zalecenia zespołu przejściowego, Tesla nie będzie już musiała spełniać wymogu NHTSA dotyczącego zgłaszania każdego wypadku, w którym jej oprogramowanie FSD lub Autopilot było włączone co najmniej 30 sekund przed wypadkiem. Jako największy dostawca takich funkcji, Tesla była zaangażowana w zdecydowaną większość wypadków śmiertelnych, które pasowały do profilu tego wymogu NHTSA.

NHTSA wykorzystała te dane do nałożenia grzywien i wycofania prosząc o wyraźniejsze oznakowanie zagrożeń związanych z systemami wspomagania kierowcy, w przeciwieństwie do różowego języka Tesli używanego w opisach marketingowych FSD lub Autopilota.

Ponieważ zespół Trumpa wzywa do większej liberalizacji w zakresie samojezdnych samochodów, NHTSA natychmiast zareagowała oświadczeniem, w którym stwierdziła, że wymogi dotyczące zgłaszania wypadków były kluczowe dla oceny i poprawy bezpieczeństwa systemów wspomagających kierowcę, więc okaże się, czy ta konkretna deregulacja DOGE będzie miała miejsce.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 12 > Tesla może przestać zgłaszać śmiertelne wypadki FSD, ponieważ zespół DOGE Muska przygotowuje się do porzucenia federalnych zasad bezpieczeństwa
Daniel Zlatev, 2024-12-14 (Update: 2024-12-14)