Notebookcheck Logo

Tesla może zachować Model 3/Y kwalifikujący się do ulg podatkowych i zyskać dostęp do baterii M3P dzięki przeniesieniu fabryki Forda

Bazowy Model 3 i Model Y mają produkowane w Chinach akumulatory LFP (obraz: Tesla)
Bazowy Model 3 i Model Y mają produkowane w Chinach akumulatory LFP (obraz: Tesla)
Nowe subsydia Białego Domu dla EV i baterii mogą kosztować podatników 575 miliardów dolarów więcej niż budżet, ponieważ kwalifikujące się modele i plany fabryczne mnożą się. Najnowszym przykładem jest Tesla sondująca Biały Dom, aby zbudować fabrykę ogniw w Teksasie wraz z chińskim CATL, aby utrzymać ulgę podatkową dla bazowego Modelu 3 i Modelu Y .
E-Mobility

Obecnie w wersjach standardowego zasięgu bestsellerowych modeli Tesli stosowane są tańsze akumulatory z fosforanu żelaza produkowane w Chinach przez największego na świecie producenta baterii do EV, firmę CATL. Tesla niedawno ostrzegła, że bazowe Model 3 i Model Y mogą stracić swój pełny 7 500 USD nowy status dotacji EV, gdy Departament Skarbu wyda swoje wytyczne dotyczące kwalifikowalności ulgi podatkowej dla baterii jeszcze dziś.

Ponieważ standardowy zakres Model 3 i Model Y stanowią większość samochodów, które sprzedaje w USA, Tesla podobno sonduje opinię Białego Domu na temat wejścia w spółkę joint venture z chińskim CATL na ziemi amerykańskiej. Fabryka baterii może być celowo zbudowana dla LFP CATL i innych lepszych technologii i może pozwolić Tesli utrzymać bazowy Model 3 i Model Y w pętli dotacji rządowych, ponieważ ogniwa będą produkowane w USA.

Jest to podobne do układu, który przeforsował Ford, ponieważ chce zakwalifikować się do rocznych dotacji w wysokości 1,5 mld dola jednocześnie nadal korzystać z chińskiej technologii produkcji baterii. Ford będzie właścicielem i operatorem fabryki, podczas gdy CATL zapewnia know-how baterii i instalację sprzętu. Starszy globalny dyrektor polityki publicznej Tesli Rohan Patel był podobno na spotkaniu z urzędnikami Białego Domu, szukając dalszych wyjaśnień na temat punktów ustawy o redukcji inflacji dotyczących pozyskiwania surowców do produkcji baterii.

Jeszcze w grudniu, Skarb powiedział, że przełoży ostateczne wytyczne dotyczące wdrażania IRA na marzec br, ponieważ wielu interesariuszy - zagranicznych i krajowych - wyraziło niezadowolenie z zasad, które sprawiły, że ich EV lub baterie nie kwalifikują się do dotacji.

Według insiderów privy do rozmów Skarbu z nimi, wytyczne departamentu, które mają być wydane dzisiaj, wykluczy niektóre samochody elektryczne z kwalifikowalności kredytu podatkowego. Tesla oczywiście uważa, że wśród nich mogą być najtańsze wersje Modelu 3 i Modelu Y i bada możliwości zapętlenia ich z powrotem. Lokalizacja fabryki baterii LFP nie została jeszcze ustalona, donoszą źródła, ale najprawdopodobniej będzie to w Teksasie.

CATL ma dwie inne ekscytujące technologie baterii, które wejdą do masowej produkcji w tym roku. Zarówno ogniwa fosforanowe M3P, jak i pakiety Quilin biją na głowę gęstością energii ogniwa LFP i 4680 które Tesla obecnie wykorzystuje w swoich pojazdach przy tej samej powierzchni i kosztach produkcji. Fabryka Tesli, w której CATL wykorzystuje swoje najlepsze technologie akumulatorowe w USA, może dać jej dostęp do tych wszystkich nowości, a przynieść jej miliardowe ulgi podatkowe więc byłby to raczej korzystny układ, gdyby Tesli udało się go zrealizować.

Pobierz Tesla Motors 24' Cable Wall Connector na Amazon

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 03 > Tesla może zachować Model 3/Y kwalifikujący się do ulg podatkowych i zyskać dostęp do baterii M3P dzięki przeniesieniu fabryki Forda
Daniel Zlatev, 2023-03-31 (Update: 2023-03-31)