Notebookcheck Logo

Tesla naprawia powolne ładowanie baterii Cybertruck 4680, pozywając dostawcę za kradzież metody produkcji suchej katody

cybertruck 800V ładuje się wolno nawet przy stosach o mocy 350 kW (zdjęcie: Nxu/X)
cybertruck 800V ładuje się wolno nawet przy stosach o mocy 350 kW (zdjęcie: Nxu/X)
Tesla Cybertruck i, miejmy nadzieję, właściciele Modelu Y, wkrótce będą mogli dodać więcej kilometrów zasięgu w 15 minut na szybkiej ładowarce, ponieważ Tesla naprawia złe krzywe ładowania baterii 4680.
E-Mobility

Jedyną zaletą "rewolucyjnej" baterii 4680 Tesli, jak opisano szczegółowo w Battery Day 2020, wydaje się być jej niższy koszt, ponieważ jej gęstość energii i krzywa ładowania okazały się na razie słabymi punktami.

Tesla wciąż jest daleka od 56% oszczędności kosztów w porównaniu z akumulatorami 2170, które obiecała podczas Battery Day. Obecne redukcje produkcji wynikają głównie z zajmującej mało miejsca konstrukcji ogniw, a nie z przełomu chemicznego.

Na corocznym spotkaniu akcjonariuszy w zeszłym tygodniu Elon Musk przyznał, że produkowane przez niego w Austin baterie 4680 są nadal droższe niż baterie pochodzące od jego dostawców, a Tesla ma nadzieję, że w tym roku osiągnie parytet, ponieważ byłoby to kluczowe dla jego Cybertruck cięcia kosztów inicjatywy.

Mówiąc o Cybertruck, jego Cybercells wyprodukowane w Teksasie poprawiły się nieco pod względem gęstości energii w porównaniu do pakietów 4680 w Modelu Y przed nim.

Nadal oferują gorszą krzywą ładowania niż pojazdy Tesli z innymi typami akumulatorów, mimo że Cybertruck jest pierwszym pojazdem elektrycznym Tesli zbudowanym na nowoczesnej architekturze 800V. Testy prędkości ładowania testy prędkości, nawet te przeprowadzone na potężnych ładowarkach 350 kW, pokazują, że nadal daleko mu do 20-minutowego ładowania które główny inżynier Tesli uznał za możliwe.

Dla wielu winowajcą jest akumulator o pojemności 123 kWh, ponieważ akumulator 4680 w Modelu Y wyprodukowanym w Teksasie wykazuje takie samo powolne ładowanie, a Tesla przestała go teraz produkować.

Tesla zgromadziła jednak wystarczającą ilość danych dotyczących rutynowego ładowania Cybertruck od prawdziwych użytkowników i wkrótce wyda obiecaną aktualizację OTA https://x.com/baglino/status/1777689351327219726 OTA, która pozwoli kierowcy zwiększyć zasięg o 154 mile w 15 minut. Miejmy nadzieję, że niektóre z tych ustaleń zostaną przeniesione również na jednostki Modelu Y z baterią 4680.

Kluczem do zmniejszenia o połowę kosztów ogniw 4680 zawsze była tzw sucha elektroda metoda produkcji. Wymaga ona ułamka obecnych urządzeń do produkcji mokrych katod lub energii do wypalania ich na sucho i wykorzystuje mniej toksycznych chemikaliów.

Niestety, produkcja suchych elektrod okazała się nieuchwytna dla Tesli, przynajmniej w masowych ilościach potrzebnych do uruchomienia Modelu Y i Cybertrucka z ogniwami 4680 Gen 2.

W jednym z wykładów Cybertruck dla Sandy'ego Munro, ówczesny szef Tesli ds. baterii potwierdził, że pakiet jest wykonany przy użyciu metodą suchąco było dość ekscytującą rewelacją. Pozostawało jednak tajemnicą, ile akumulatorów 4680 może wyprodukować Tesla metodą suchej elektrody lub jak szybko może je wyprodukować.

W rzeczywistości Tesla właśnie złożyła pozew przeciwko swojemu byłemu dostawcy Matthews International za kradzież tajemnic handlowych związanych z produkcją suchych katod. Domaga się 1 miliarda dolarów odszkodowania, aby odzyskać część poczynionych inwestycji.

Wspomniane inwestycje również nie przebiegały w oczekiwanym tempie, a Tesla niedawno zwolniła osobę odpowiedzialną za obiekty Austin Gigafactory 4680, ponieważ stara się przyspieszyć produkcję i obniżyć koszty tak bardzo, jak to tylko możliwe, zanim będzie za późno za późno.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 06 > Tesla naprawia powolne ładowanie baterii Cybertruck 4680, pozywając dostawcę za kradzież metody produkcji suchej katody
Daniel Zlatev, 2024-06-21 (Update: 2024-06-21)