Tesla obala mit powszechnych pożarów samochodów elektrycznych
W swoim najnowszym raporcie dotyczącym wpływu na środowisko Tesla obala uporczywy mit, że pojazdy elektryczne płoną na lewo i prawo, który wielu zwolenników samochodów z silnikami spalinowymi wykorzystuje w komentarzach i argumentach.
Okazuje się, że na każdy miliard mil przejechanych w USA, pojazdy zapalają się prawie 60 razy, głównie z powodu samochodów napędzanych gazem, ponieważ pojazdy elektryczne mają znacznie mniejszy udział w rynku.
Dla porównania, Tesla twierdzi, że tylko 7 jej samochodów zapala się na miliard przejechanych mil, czyli prawie 9 razy mniej niż średnia w USA.
Jest to podobne do bezpieczeństwa Bezpieczeństwa autopilota opublikowany w tym samym czasie, w którym system ten był 10 razy bezpieczniejszy niż przeciętny kierowca w USA.
Przyznane, pożary samochodów elektrycznychchoć rzadsze, są znacznie trudniejsze do ugaszenia ze względu na skład chemiczny baterii, który często powoduje zjawisko samozapłonu.
Sama Tesla przyznaje, że do ugaszenia płomieni baterii potrzeba nawet 8000 galonów wody, a rozpylanie musi odbywać się jak najbliżej ogniw baterii.
"Całkowite ugaszenie i schłodzenie pożaru akumulatora może zająć od około 3,000 do 8,000 galonów (11,356-30,283 litrów) wody, podawanej bezpośrednio na akumulator; proszę zawsze odpowiednio wcześnie zapewnić lub poprosić o dodatkowe źródło wody" - informuje Tesla.
Straż pożarna w całym kraju uczy się jednak, jak lepiej radzić sobie z pożarami samochodów elektrycznych, dysponując specjalnymi warsztatami i narzędziami.
Należą do nich wynalazki takie jak Rosenbauer który składa się z zestawu dysz wysokociśnieniowych, które przebijają obudowę akumulatora od dołu.
Pozwalają one strażakom na bezpośrednie oblanie ogniw i są najlepszym sposobem na ugaszenie płonącego samochodu elektrycznego po tej stronie, co całkowite całkowitego zanurzenia w wodzie.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon