Tesla odradza przedłużacz NACS o wartości 300 USD, ponieważ zamiast tego reklamuje swoje superchargery V4 z dłuższym kablem
Wkrótce po tym, jak firma A2Z zaprezentowała swoje nowe rozwiązanie w zakresie przedłużaczy NACS, główny inżynier Tesli Cybertruck odradził stosowanie jakichkolwiek przedłużaczy w ładowarkach Superchargers ze względów bezpieczeństwa.
Według Wesa podłączenie dowolnego rodzaju przedłużacza do chłodzonego cieczą kabla ładowarki DC może spowodować niedopasowanie termiczne. Twierdzi on, że widział wiele przegrzanych kabli i w rezultacie zwarcia.
Ludzie od dawna wiedzą, że jeśli owiną uchwyt mokrym ręcznikiem, mogą osiągnąć znacznie szybsze ładowanie w ładowarce Supercharger, mimo że Tesla odradza tę praktykę praktykę również.
Ci, którzy zastanawiali się nad możliwym powodem, dla którego działa to w celu przyspieszenia ładowania, wywnioskowali, że w złączu może znajdować się czujnik temperatury, a Wes zasadniczo potwierdza tę teorię.
"W uchwycie znajduje się pomiar temperatury, a doładowanie obniża moc w oparciu o tę temperaturę" - wyjaśnia. Jeśli używany jest przedłużacz, dodatkowe połączenie dodaje więcej ciepła do systemu, ale odbiera mechanizm bezpieczeństwa w uchwycie, argumentował.
Cena i specyfikacja przedłużacza NACS
A2Z stara się jednak nie wspominać o Superchargers, gdy wymienia swój ekskluzywny przedłużacz o wartości 300 USD jako dobry dla"ładowarek NACS DC" i wspomina o jego specyfikacji:
- Prąd znamionowy: 300A
- Obciążalność: 500A
- Czujniki temperatury: Funkcje termicznego wycofania i termicznego wyłączenia po osiągnięciu progu temperatury.
Nieustannie domaga się również wyjaśnień od Wesa na temat jego opinii o przedłużaczach NACS, biorąc pod uwagę, że A2Z uważa, że ma zintegrowane te same mechanizmy bezpieczeństwa, co złącza Supercharger.
Nie tylko to, ale A2Z wyposaży swój przedłużacz NACS w pewnego rodzaju konstrukcję wsporczą, aby utrzymać złącze i przewód nad ziemią, aby uniknąć potencjalnego uszkodzenia stacji ładowania.
Z kolei Wes radzi po prostu poczekać na Teslę V4 Supercharger które mają znacznie dłuższy kabel. Tych jest jednak wciąż niewiele, więc saga z ładowaniem przedłużacza NACS jest najwyraźniej dopiero na początku, ponieważ rozwiązanie A2Z kosztuje na północ od 300 USD przed jakimikolwiek rabatami.
Źródło(a)
Wes Morrill (X)