W obliczu ostrej konkurencji, nie tylko ze względu na fakt, że lokalni producenci samochodów sprzedają lepsze samochody elektryczne za mniej, ale także ze względu na rosnące wyrafinowanie ich systemów autonomicznej jazdy, Tesla otworzyła bezpłatną promocję próbną FSD w Chinach.
Niedawno wprowadziła na wpół upieczoną FSD do Chin i wysyła ją OTA do tych, którzy zapłacili za usługę jakiś czas temu, a także do nowych klientów. Ponieważ jednak chiński rząd nie zezwala na eksportowanie lokalnych danych kierowców, a Stany Zjednoczone nie pozwalają na wprowadzanie tutaj mil zarejestrowanych w FSD, firma improwizuje, szkoląc algorytmy za pomocą filmów pobranych z Internetu w Chinach.
Test systemu autonomicznej jazdy Tesla FSD vs Huawei ADS
Stanowi to interesujące porównanie opcji FSD Tesli z różnymi konkurencyjnymi usługami autonomicznej jazdy lokalnych producentów samochodów, w tym z najnowszym systemem wspomagania kierowcy stworzonym przez Huawei.
Podobnie jak Xiaomi, gigant elektroniki użytkowej i komunikacji Huawei, znany z urządzeń takich jak Watch GT 5, niedawno wkroczył do samochodów elektrycznych. Firma opracowała kompleksowy system wspomagania kierowcy, który producenci samochodów mogą dostosować do własnych pojazdów, powszechnie uważany za jeden z najlepszych obecnie dostępnych na rynku w Chinach.
Nie trzeba dodawać, że gdy tylko Tesla wprowadziła FSD do Chin, lokalni kierowcy zaczęli testować go przeciwko domowym systemom autonomicznej jazdy, w tym Huawei ADS 3.0.
Systemy autonomicznej jazdy w Chinach są głównie dostosowane do jazdy po mieście i dużego natężenia ruchu, więc testerzy zabrali systemy FSD Tesli i Huawei ADS na bardziej wiejskie drogi, aby dodać dodatkowe wyzwanie.
Krótko mówiąc, zarówno systemy wspomagania kierowcy Tesli, jak i Huawei zachowywały się bardzo dobrze w nieznanym i nieoznakowanym środowisku, omijając przeszkody, skradając się na skrzyżowaniach typu T i unikając kolizji z przypadkowo pojawiającymi się uczestnikami ruchu.
Trzeba przyznać, że Tesla nie ma pełnego stosu FSD dostępnego dla amerykańskich kierowców pracujących w Chinach, ponieważ nie może tam importować ani eksportować surowych danych kierowcy. Elon Musk powiedział, że Tesla musi dosłownie pobierać filmy z jazdy z Internetu, aby zasilić swoją architekturę AI i trenować FSD w Chinach.
W rezultacie Tesla FSD oferuje tylko zjazdy z autostrady, a także nawigację po ulicach miasta na skrzyżowaniach, rozpoznawanie sygnałów drogowych, automatyczne wykonywanie skrętów i zmianę pasów ruchu, a także korzystanie z kamery w kabinie do monitorowania uwagi kierowcy.
Z drugiej strony, FSD wciąż jest tam opcją za 8 000 USD, podczas gdy BYD instaluje swój własny system autonomicznej jazdy o nazwie Eye of God we wszystkich swoich pojazdach za darmo, nawet tych tańszych.
Dopiero okaże się, ilu właścicieli Tesli w Chinach nie tylko skorzysta z bezpłatnej oferty próbnej FSD, ale także utrzyma płatną usługę po wygaśnięciu okresu próbnego.