Tesla może mieć w zanadrzu nową strategię cenową Modelu Y, ponieważ jej dyrektor krajowy na Australię i Nową Zelandię powiedział, że że Tesla"nie zamierza jużwdawać się w wojny cenowe".
"Wiem, że w ciągu ostatnich kilku lat byliśmy znani z szybkich zmian cen", powiedział Thom Drew, ale"myślę, że jesteśmy w naprawdę dobrym momencie", ponieważ nowy Model Y jest już bardzo dobrze wyceniony i najwyraźniej jest uważany za"wyjątkowy stosunek jakości do ceny"
Stwierdzenie, że Tesla wprowadziła dzikie wahania cen w ciągu ostatnich kilku lat, byłoby niedopowiedzeniem, ponieważ jej ceny spadły o ponad jedną trzecią, pozostawiając wielu, którzy kupili na szczycie, z wyrzutami sumienia kupującego.
Okres obniżania cen może rzeczywiście dobiec końca dla Tesli, ponieważ zamiast obniżyć cenę nowego Modelu Y w Chinach, na rynku, na którym został wprowadzony jako pierwszy, Tesla faktycznie zwiększyła ją dla wersji AWD o równowartość 1380 USD.
Dotyczy to jednak tylko dwusilnikowej edycji bez serii Launch, która jest w sprzedaży w Chinach od 26 lutego, podczas gdy cena najtańszego odświeżonego Modelu Y RWD pozostała taka sama i wynosi równowartość 36 430 USD.
Tesla zwykle sprzedaje tam 80% egzemplarzy Modelu Y RWD, więc wzrost ceny droższej wersji jest niezwykły, ponieważ już teraz wymaga dłuższego, 6-10-tygodniowego okna dostawy w porównaniu z popytem na Model Y RWD.
Nowy Model Y RWD otrzyma promocję finansowania 0% APR
W rzeczywistości, aby zwiększyć sprzedaż nowego Modelu Y RWD w Chinach, która może nie przebiegać zgodnie z planem planemtesla wprowadziła finansowanie 0% APR dla podstawowej wersji wyposażenia, której czas realizacji wynosi zaledwie 2-4 tygodnie, co wskazuje na bardziej słaby popyt.
Jest to pierwsza oferta 0% APR dla nowego liftingu Juniper 2026 i będzie dostępna dla tych, którzy zamówią najtańszy Model Y do 30 kwietnia.
Podniesienie ceny Modelu Y AWD, który cieszy się zaskakująco wyższym popytem, a następnie wprowadzenie finansowania 0% APR dla tradycyjnie popularnego wykończenia RWD, może być zatem próbą wyrównania wielkości sprzedaży, aby być bardziej zsynchronizowanym z początkowym planowaniem zdolności produkcyjnych linii produkcyjnej Tesli.
Oferta 0% APR na okres 36 miesięcy nie jest jedyną zachętą, jaką Tesla ma obecnie na swoim najważniejszym rynku chińskim, ponieważ oferuje również bezpłatny okres próbny FSD i prowadzi promocję dotowanego ubezpieczenia.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon