Notebookcheck Logo

Tesla oferuje właścicielom Modelu Y RWD płatne odblokowanie zasięgu Energy Boost w zależności od typu ogniwa akumulatora

Opcja płatnego odblokowania zasięgu pojawia się w Modelu Y (źródło zdjęcia: Tesla)
Opcja płatnego odblokowania zasięgu pojawia się w Modelu Y (źródło zdjęcia: Tesla)
W najnowszej odsłonie programu Tesli pay-to-unlock, właściciele RWD Model Y otrzymują możliwość uwolnienia pełnego zasięgu na ładowaniu, do którego zdolna jest ich bateria, za odpowiednią cenę.
E-Mobility

Tesla udostępniła płatne odblokowanie zasięgu które Elon Musk obiecał w maju.

Tesla wysyła teraz właścicielom wycofanego Modelu Y RWD o standardowym zasięgu 260 mil powiadomienia, że opcja Energy Boost jest dostępna dla ich pojazdu.

Ceny opcji płatnego odblokowania są niższe niż zakres 1500-2000 USD, który drażnił Elon Musk, ale dodatkowy zasięg jest również skromniejszy niż przewidywał. Ci, którzy kupili Model Y RWD z zasięgiem 260 mil, będą mogli dodać 30 mil za 1000 USD lub 50 mil za 1600 USD.

Biorąc pod uwagę, że rozszerzenie zasięgu opiera się na własnych obliczeniach Tesli i pochodzi z tego samego akumulatora, który jest już w ich pojeździe, rzeczywiste dodane mile mogą się różnić, ponieważ "szacunki opierają się na wewnętrznym modelowaniu i będą się różnić w zależności od czynników, takich jak wiek baterii i zachowania podczas jazdy".

Jeśli chodzi o to, dlaczego różni właściciele otrzymują różne opcje zasięgu pay-to-unlock, najwyraźniej zależy to od rodzaju ogniw, które znajdują się w ich konkretnym pakiecie baterii, tak jak sugerował Elon Musk. Tesla Model Y LR jest wyposażony w ogniwa akumulatorowe Panasonic lub LG, a Tesla ma nawet filtr zapasów oddzielający pojazdy według typ baterii ponieważ te z ogniwami Panasonic kwalifikują się do pełnej kwoty ulgi podatkowej w wysokości 7,500 USD.

Zgodnie z testem krzywej ładowania https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/usa-my-rwd-has-soft-limited-lr-battery.317611/ sprzeczności, podstawowy Model Y RWD wprowadzony na rynek w październiku może mieć tę samą baterię niklową, co Long Range, ponieważ nawet przy 80% naładowania nadal pompował z mocą 50+ kW, zamiast zwalniać do strużki, jak zwykle dzieje się w zakresie 80%-100% naładowania.

Co więcej, Model Y RWD SR waży prawie tyle samo, co wersja Long Range, jeśli pominąć dodatkowy przedni silnik, który ma model AWD.

W związku z tym Tesla mogła użyć tego samego zestawu akumulatorów, po prostu ograniczając jego dostępną pojemność do 80% oryginału, a teraz oferuje właścicielom odblokowanie tej dodatkowej pojemności po tym, jak niektóre tajemnicze "zatwierdzenia regulacyjne" pozwoliły jej to zrobić.

Tesla zrobiła coś podobnego ze starymi akumulatorami 70 i 75 w modelu Model S a także ma różne strategie dotyczące akumulatorów na różnych rynkach.

Dla Europy wprowadziła 375-milowy (WLTP) Model Y z akumulatorem LFP, który nie kwalifikowałby się do federalnej ulgi podatkowej. Z drugiej strony, w Stanach Zjednoczonych właśnie wprowadzono 363-milową wersję Modelu 3 RWD, która nie korzysta z pakietu LFP, jak wersja podstawowa, a zatem kwalifikuje się, co czyni ją najtańszą Teslę dostępną w USA.

W każdym razie właściciele Modelu Y RWD SR, którzy kupili swój pojazd w okresie od października do maja, mogą teraz skorzystać z oferty Energy Boost. Następnie będą musieli zdecydować, czy dodanie do 30 lub 50 mil zasięgu za maksymalnie 1600 USD więcej niż zapłacili za samochód to dobry interes.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24 'na Amazon

Oferta zwiększenia zasięgu Modelu Y RWD firmy Tesla
Oferta zwiększenia zasięgu Modelu Y RWD firmy Tesla

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 07 > Tesla oferuje właścicielom Modelu Y RWD płatne odblokowanie zasięgu Energy Boost w zależności od typu ogniwa akumulatora
Daniel Zlatev, 2024-07-14 (Update: 2024-07-14)