Tesla oferuje złącza 48 V Cybertruck jako standard niskiego napięcia dla przemysłu motoryzacyjnego
Tesla proponuje nowy ogólnobranżowy standard dla niskonapięciowych złączy samochodowych w oparciu o system 48V Cybertruck, z nadzieją na osiągnięcie takiego samego sukcesu, jaki odniosła dzięki globalnemu przyjęciu swojego North American Charging Standard (NACS).
System system 48V w Cybertrucku i innych pojazdach ma wiele zalet w porównaniu ze starym standardem niskiego napięcia 12V, który staje się już nieco przestarzały, ponieważ często nie wystarcza do zasilania wszystkich nowoczesnych komputerów wspomagających kierowcę, systemów informacyjno-rozrywkowych lub silników drive-by-wire.
Tylne koło Cybertrucka układ kierowniczybyłby bardzo trudny do zrealizowania, gdyby nie moc, którą system 48V pozwala przesyłać do napędzających go silników, mówi główny inżynier Tesli.
Standard 48V pozwala na dostarczenie takiej samej ilości mocy przy jednej czwartej natężenia prądu, zmniejszając liczbę potrzebnych kabli i upraszczając niskonapięciową architekturę nowoczesnych pojazdów.
Tesla twierdzi, że obecnie wymaga ponad 200 połączeń z coraz większą liczbą typów złączy, dlatego proponuje branży nowy standard złączy niskonapięciowych (LVCS). LVCS firmy Tesla zredukowałby systemy elektryczne 48 V w pojazdach do zaledwie sześciu typów złączy, które obejmują ponad 90% typowych zastosowań.
Standaryzacja ta umożliwi dalszą poprawę wydajności operacyjnej, redukcję kosztów i automatyzację produkcji.
Złącza są również dostępne w zminiaturyzowanych opakowaniach, a jednocześnie wykorzystują niezależne zamki wtórne i trwałe uszczelnienie pojedynczego przewodu. Tesla wskazuje również, że jej złącza LVCS są zgodne ze standardami odstępów 48 V i jasnoniebieskiej kolorystyki, mówiąc, że są one specjalnie zaprojektowane dla potrzeb elektrycznych pojazdów autonomicznych.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon