Notebookcheck Logo

Tesla oskarżona o zawyżanie zasięgu pojazdów przez ponad 10 lat, ponieważ stłumiła rosnącą liczbę skarg i zgłoszeń serwisowych dotyczących rozczarowujących osiągów

Elektryczny cross-over Tesla Model Y jest obecnie najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym na świecie, co oznacza, że wielu użytkowników może być rozczarowanych błędnymi szacunkami zasięgu. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Elektryczny cross-over Tesla Model Y jest obecnie najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym na świecie, co oznacza, że wielu użytkowników może być rozczarowanych błędnymi szacunkami zasięgu. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Specjalny raport twierdzi, że Tesla świadomie zaprogramowała swoje pojazdy elektryczne tak, aby odzwierciedlały żałośnie optymistyczne dane dotyczące zasięgu, gdy poziom naładowania baterii przekraczał 50%. Firma rzekomo powołała również specjalny zespół do zamykania klientów, którzy skarżyli się na niedokładne szacunki zasięgu, zamykając zgłoszenia serwisowe w celu zaoszczędzenia czasu i pieniędzy.
E-Mobility Fail Business

Wygląda na to, że Tesla ma wielkie plany na przyszłość, z premierą elektrycznego pickupa Cybertruck już za kilka miesięcy już za kilka miesięcy, a plany dotyczące przystępnego cenowo Modelu 2 wydają się być w toku. Wśród wszystkich planów ekspansji Tesli https://www.notebookcheck.net/Tesla-Cybertruck-to-be-powered-by-new-4680-Cyber-cells-with-increased-energy-density-for-longer-range-on-a-charge.735413.0.html planów Tesli, na stronie Reuters pojawił się raport który twierdzi, że Tesla świadomie fałszuje liczby dotyczące szacunków zasięgu w pojazdach przez około dekadę.

Wewnętrzne źródło stojące za raportem twierdzi, że algorytm szacowania zasięgu Tesli https://www.notebookcheck.net/Tesla-Cybertruck-to-skip-500-mile-variant-at-launch-with-350-mile-quad-motor-AWD-model-releasing-first.734300.0.html algorytm Tesli wyświetlał nierealistycznie wysokie wartości zasięgu, gdy poziom naładowania akumulatora przekraczał 50%, i że rzekomo zwracał dokładniejsze dane, gdy poziom naładowania był poniżej połowy.

Tesla rzekomo utworzyła również zespół o nazwie Diversion Team, który miał zajmować się skargami klientów dotyczącymi rozczarowującego zasięgu lub zasięgu, który nie był zgodny z szacunkami podanymi na desce rozdzielczej. Podobno zespół ten przeprowadzał zdalną diagnostykę pojazdów, które zgłaszały skargi dotyczące zasięgu, a następnie zamykał zgłoszenia serwisowe dotyczące kwestii szacowania zasięgu.

Prawdopodobnie pojazdy te naprawdę nie wymagały naprawy, ale ta procedura i brak dokładnych raportów prawdopodobnie spowodowały znaczną frustrację klientów, którzy czuli, że ich pojazdy nie spełniają oczekiwań. Niektórzy właściciele Tesla na portalach społecznościowych informują nawet o całkowitym wyłączeniu funkcji szacowania zasięgu ze względu na jej niedokładność i zalecają innym zrobienie tego samego.

Rzeczywiste testy zasięgu na autostradzie, takie jak te przeprowadzone przez InsideEVs ujawniają, że pojazdy Tesli często osiągają gorsze wyniki niż szacowane przez EPA o około 8-12%, chociaż inne testy pokazują inne wyniki, a raport Reutersa dotyczy tego, co wyświetlają systemy samochodowe, a nie dane EPA.

Kup samochód wyścigowy Hot Wheels RC w skali 1:64 Tesla Cybertruck sterowany radiowo na Amazon.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 07 > Tesla oskarżona o zawyżanie zasięgu pojazdów przez ponad 10 lat, ponieważ stłumiła rosnącą liczbę skarg i zgłoszeń serwisowych dotyczących rozczarowujących osiągów
Julian van der Merwe, 2023-07-28 (Update: 2023-07-28)