Tesla otwiera swoją sieć Supercharger na 37 innych EV, w tym przez swojego głównego konkurenta BYD
Tesla dotrzymuje obietnicy otwarcia swojej sieci Supercharger na inne pojazdy i po tym, jak zrobiła to w Europie i USA czy Australii, teraz przyszła kolej na właścicieli EV na największym rynku pojedynczych samochodów, aby cieszyć się jej Superchargerami. Tesla China ogłosiła, że rozpoczyna pilotażowe otwarcie stacji Supercharger w dwóch największych miastach - Pekinie i Szanghaju - dla nie mniej niż 37 EV od innych producentów.
Wśród nich są najpopularniejsze modele od jej głównego konkurenta BYD, jak Han i Tang EV, ale także przez NIO, XPeng, Polestar i inne. NIO ES6, NIO EC6, XPeng P7, Li Auto Li ONE, Zeekr 001, czy Polestar 2 będą jednymi z godnych uwagi dodatków do spisu stacji Supercharger w Chinach. Ponadto Tesla udostępnia 120 wolniejszych stacji ładowania w 25 prowincjach. W ostatnim liczyć, Tesla szczycił 1600 stacji Supercharger w Chinach, z ponad 10.000 pali.
Otwarcie swojej sieci ładowania rozpocznie się tylko z kilku stacji, choć, ale ostatecznie rozprzestrzeni się, tak jak Tesla zrobił w Europie i robi teraz w USA lub Australii. To również open-sourced swój setup ładowania, nazywając go North American Charging System (NACS), argumentując, że jest to jak dotąd najbardziej eleganckie, a zarazem potężne rozwiązanie do ładowania EV.
W Chinach Tesla ma jednak prawdziwą konkurencję ze strony pojazdów elektrycznych z systemami 800 V i odpowiednimi ultraszybkimi ładowarkami firm takich jak NIO, Zeeker czy XPeng które przewyższają V3 i nawet V4 Superchargerprędkości. Tak więc, ruch otwarcia sieci może nie być tak znaczące, jak w innych regionach, ale nadal będzie irytować obecnych właścicieli Tesla tam, jeśli muszą czekać więcej.
BYD Atto 3 charging from Tesla Supercharger in Bathurst NSW, Australia pic.twitter.com/2p8xqsnmDX
— Ludicrous Feed (@LudicrousFeed) February 1, 2023