Tesla podświetla ekrany płatności V4 Supercharger, ale nie mówi nic o mocy 350 kW
Po wprowadzeniu ich najpierw w Europie, Tesla szybko zaczęła wprowadzać swoje najnowsze ładowarki V4 Supercharger również w Stanach Zjednoczonych, z szeregiem nowatorskich dodatków do kultowego projektu straganu. Nowe stosy V4 Supercharger są wyższe i mają dłuższe kable aby ułatwić podłączanie pojazdów elektrycznych innych niż Tesla, których porty ładowania mogą być wszędzie.
Ładowarki Tesla V4 Supercharger mają oficjalnie wyższą moc znamionową 350 kW chociaż Tesla obecnie umieszcza swoje zasilacze w szafach V3 o mocy 250 kW. Chociaż prawdopodobnie zmodernizuje infrastrukturę ładowania stosów V4 do 350 kW, gdy będzie miała wystarczającą ilość Cybertruck i innych modeli z architekturą 800 V, już teraz zaczęła włączać inne funkcje Supercharger V4.
Nowe pale, na przykład, dywersyfikują metody płatności poza otoczonym murem ogrodem aplikacji Tesli. Tak więc w pierwszej prezentacji nowych stanowisk V4 można było zobaczyć terminale płatnicze i ekrany, rzekomo dla kart zbliżeniowych, Apple Paylub Android przez każdego, kto posiada pojazd elektryczny, bez konieczności instalowania i korzystania z aplikacji Tesli.
Okazało się, że dywersyfikacja metod płatności jest głównym wymogiem publicznego finansowania przyszłych ładowarek pojazdów elektrycznych, w tym Tesli. Zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych Tesla musiała spełnić ten wymóg, aby skorzystać z rządowej dotacji, która w USA wynosi około 7 miliardów dolarów na ogólnokrajowy system ładowania pojazdów elektrycznych ogólnokrajowa finansowaną ze środków federalnych sieć ładowania pojazdów elektrycznych.
Tesla szybko rozwija swoją sieć doładowań V4 w ciągu ostatnich kilku miesięcy i zaczęła podświetlać wyświetlacze terminali płatności kartą, aby wyświetlać ceny ładowania na samym stosie w czasie rzeczywistym, zgodnie z wymogami finansowania publicznego. Po Wielkiej Brytanii, teraz ekrany stały się aktywne w Norwegii, gdzie Tesle mają bardzo wysoki wskaźnik penetracji rynku.
Terminal pozwala kierowcy wybrać język interfejsu, a następnie wyświetla aktualną stawkę za ładowanie (około 0,48 USD w tym przykładzie), a także opłatę za minutę bezczynności w wysokości 0,96 USD. Piękno tego rozwiązania polega na tym, że nie trzeba prowadzić pojazdu Tesli ani mieć aplikacji Tesli, aby podłączyć swój samochód elektryczny, naładować go, zapłacić i odjechać.
Dopiero okaże się, kiedy terminale płatnicze V4 Supercharger w USA staną się aktywne lub czy Tesla zacznie je modernizować do mocy 350 kW, która może naładować Cybertruck w ciągu 20 minut.
Proszę kupić złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon
Źródło(a)
Inert82 (Reddit)