Tesla podwaja zasięg widzenia kamer bocznych HW3 dla nadjeżdżających pojazdów w FSD 11.4.2
Nowa wersja FSD Beta 11.4.2, która jest udostępniana zarówno pracownikom Tesli, jak i klientom, jest sporą aktualizacją, ponieważ wprowadza oczekiwane nowe funkcje, usuwa wiele błędów i najwyraźniej prawie podwaja zasięg widzenia kamer słupkowych. Przetestowane przez Chucka Cooka, kamery na słupku B mogą teraz uchwycić pierwszy rzut oka na nadjeżdżający ruch drogowy z odległości nawet 623 stóp (190 m), w porównaniu do obecnego zasięgu 262 stóp (80 m) podawanego przez Teslę.
Górna granica została teraz podniesiona do 400-600 stóp, w zależności od strony i warunków, zasadniczo podwajając poprzedni zasięg widzenia i umożliwiając oprogramowaniu FSD reagowanie wcześniej i w bardziej precyzyjny sposób. Mimo że pozostawia to systemowi wspomagania kierowcy Tesli tylko 7-8 sekund na dostosowanie się, jeśli zbliżające się pojazdy poruszają się z prędkością 50-60 MPH, jest to nadal lepsze niż skrócenie czasu reakcji o połowę przy poprzednim wejściu kamery.
Trzeba przyznać, że ludzkie oko może wykryć poruszające się pojazdy znacznie wcześniej niż kamery Tesli na słupku B w zestawie Hardware 3 i pozostawia kierowcy pół minuty lub więcej na reakcję.
Byłoby zatem interesujące sprawdzić, jak nowe aktualizacje Tesli Model Y pochodzące z fabryki z Hardware 4.0 z fabryki pod względem zasięgu widzenia. W końcu HW4 jest wyposażony w więcej kamer Samsunga o wyższej rozdzielczościw tym dodatkowe po bokach co powinno pozwolić na szybsze i bardziej precyzyjne reakcje FSD.
Źródło(a)
Chuck Cook (YouTube)