Tesla potwierdza, że Model S był na Autopilocie podczas śmiertelnego wypadku z udziałem wozu strażackiego
W lutym ciężarówka drabinowa Contra Costa County Fire Protection District została zaparkowana na północnych pasach autostrady zgodnie ze wszystkimi instrukcjami, aby osłonić pierwszych respondentów przed nadjeżdżającym ruchem podczas pracy nad wypadkami. Wóz strażacki został zaparkowany po przekątnej, używając silnika jako bariery bezpieczeństwa, aby chronić strażaków, ponieważ często zdarzają się incydenty z samochodami, które nie rejestrują dużych ciężarówek pomimo wszystkich ich migających świateł.
Około 4 rano, pędząca Tesla Model S zatrzasnęła się w nim i złożyła pod ciężarówką strażacką, zabijając jej kierowcę i krytycznie raniąc pasażera. Tesla musiała zostać przecięta, aby wycofać ją spod wozu strażackiego, który następnie został odholowany do naprawy, podczas gdy strażacy byli leczeni z powodu drobnych obrażeń.
W tym czasie NHTSA wysłała śledczych, aby sprawdzić, czy powinni dodać ten incydent do rosnącej listy kraks, w których funkcje wspomagania kierowcy, takie jak Autopilot Tesli, mogły być aktywne w czasie kolizji. Według źródeł Bloomberga, Tesla zgłosiła teraz aktywne oprogramowanie wspomagające kierowcę podczas lutowej kolizji ciężarówki strażackiej rzeczywiście, zwiększając liczbę takich incydentów do 17 od 2021 roku, kiedy NHTSA rozpoczęła sondę.
Niektóre z nich obejmują pojazdy pierwszej pomocy zaparkowane na autostradzie lub w pasach awaryjnych, których Tesle nie mogły prawidłowo uniknąć pomimo wszystkich oznakowań i świateł ostrzegawczych. W obliczu wycofania oprogramowania wspomagającego kierowcę https://www.notebookcheck.net/FSD-Beta-may-cause-speeding-crashes-or-act-erratic-on-intersections-as-Tesla-issues-a-big-Model-3-Y-recall.695222.0.html, Tesla niedawno zaktualizował język opisu takich funkcji, aby podkreślić bardziej stanowczo, że oprogramowanie wymaga uwagi kierowcy przez cały czas i pozostanie na poziomie 2 w skali autonomicznej jazdy w najbliższej przyszłości.
Zirytowało to niektórych posiadaczy płatnej opcji Full Self-Driving Beta, którzy zostali pozostawieni z wrażeniem, że Tesla może wkrótce osiągnąć wyższy poziom autonomii, zgodnie z obietnicami Elona Muska, ale sonda NHTSA i zgodność z przepisami federalnymi mogły zmusić Teslę do ręki, jeśli chodzi o legalese.