Tesla prezentuje nową kierownicę: ulepszona wersja z fizycznym klaksonem
Tesla dostarcza nową wersję swojej jarzmowej kierownicy. Tesla Model S Plaid w 2021 roku również został wprowadzony na rynek z kierownicą jarzmową, która była wówczas kontrowersyjna. Oczywiście kierownica nie miała układu kierowniczego typu steer-by-wire, jak obecny Cybertruck. Zamiast tego miał normalne przełożenie 14:1, co okazało się niepraktyczne przy niskich prędkościach.
Nowa kierownica jarzmowa będzie dostępna zarówno w Modelu S, jak i Modelu X i będzie wyposażona w fizyczny klakson pośrodku. Według komentarzy w aplikacji X (dawniej Twitter), ma on również lepszą jakość wykonania, z większą ilością szwów. Są też przyciski, które wibrują po naciśnięciu i nowy przycisk aparatu. Poza tym wydaje się, że elementy sterujące pozostały takie same.
NEW: Tesla has started delivering the new Yoke Steering
— David (@dkrasniy) February 13, 2024
Center horn, more stitching and overall better build quality! pic.twitter.com/HTDDCDpND0
Właściciele starszych Tesli ze zużytą kierownicą, na przykład z rozpadającą się skórą, mogą być w stanie wymienić ją na nową w ramach gwarancji. Zalety kierownicy jarzmowej obejmują zapewnienie kierowcy lepszego widoku na deskę rozdzielczą i drogę oraz więcej miejsca w samochodzie.
Ponadto zapewnia ona bardziej sportowe wrażenia z jazdy. Krytycy twierdzą, że kierownica jarzmowa może utrudniać manewrowanie samochodem. Istnieją również obawy dotyczące bezpieczeństwa, ponieważ może być trudno bezpiecznie obracać wystarczająco szybko, szczególnie w razie wypadku.
Źródło
Electrek | image: Tesla / @dkrasniy, X-App